És en el cas de reincidència quan les conseqüències s’agreugen: una conducta perillosa reiterada pot suposar sancions o, fins i tot, “en cas greu”, arribaria l’acomiadament. “Val a dir que les queixes que arriben a l’empresa en aquest sentit són comptades, molt esporàdiques”, informa Coopalsa, que recorda, finalment, que qui té la potestat per controlar la seguretat a la via pública és la policia.
Alguns usuaris d’aquesta línia s’han queixat del comportament alarmant al volant de determinats xofers, ja que consulten el telèfon mòbil amb el vehicle en moviment, és a dir, durant la conducció. “Ens fa por el seu mal comportament”, van expressar dies enrere a l’Altaveu. En un vídeo facilitat a aquest mitjà, es veu un xofer conduint mentre grava vídeos o fa fotografies a l’exterior, al paisatge. Un paisatge notablement nevat que fa pensar que el control i l’observació al volant encara han de ser funcions exercides amb més rigor per les condicions en què es troba la carretera.
El conductor en qüestió pren amb una mà el volant i amb l’altra sosté l’aparell: “No és la primera vegada que passa”. A més a més, els usuaris lamentaven que, després de transmetre queixes a la companyia de transport, aquesta no els va fer arribar cap mena de resposta o aclariment: “No han fet res al respecte”. “Ens retiren els bons xofers i ens deixen aquests que actuen amb males pràctiques”, denunciaven els passatgers. Sobre l’anàlisi i la resolució d’aquest cas concret, Coopalsa no n’informa perquè és “un procés intern”.