La psicosi per l’onada de furts a pisos du la policia a mobilitzar-se per un fals cas a Sant Julià

Administradors d’immobles on sí que hi ha hagut robatoris consumats comuniquen als propietaris o inquilins d’habitatges que adoptin mesures per evitar tenir ensurts 

Toni Solanelles / Arnau Ojeda

Una imatge de l'edifici on s'hauria donat la falsa alarma. ARNAU OJEDA

La psicosi que està generant el degoteig de furts amb força que hi ha al país de del mes de maig hauria portat un ciutadà de Sant Julià a pensar que havien entrat a casa seva, a l’avinguda Verge de Canòlich, quan en realitat va tenir un descuit i, aparentment, ell mateix va deixar la porta oberta. En tot cas, la policia es va haver de mobilitzar aquest dimecres a la tarda davant l’avís d’un possible furt amb força. Finalment s’ha descartat.

L’alerta s’hauria donat poc abans de 3/4 de 7 de la tarda quan el ciutadà en qüestió va arribar al domicili i es va trobar la porta oberta. Abans d’accedir a l’immoble va decidir trucar a la policia. Una patrulla es va desplaçar al lloc i, revisada la situació i el domicili, es va arribar a la conclusió que tot havia estat un descuit i una falsa alarma. No faltava res al pis i tampoc hi havia cap indici que fes pensar en cap intromissió il·legítima. Conseqüentment es va tancar la intervenció sense cap més incidència.

Identificats integrants de dos grups diferents com a autors d’una dotzena de furts des de l’abril

On sí que hi ha hagut furts consumats és a l’edifici Ciutat Jardí Valira, que té diversos blocs. Hi va haver robatoris a l’inici d’aquesta onada, per dir-ho així, i el darrer, el denunciat just ara fa una setmana, també va tenir lloc en un altre bloc de la mateixa promoció. Tot plegat ha portat l’administració de la comunitat a alertar els propietaris i inquilins dels habitatges que adoptin mesures per protegir els seus béns.