De fet, les mateixes fonts asseguren que no s’ha parlat d’aquesta qüestió amb els responsables de la cadena catalana per molt que des de Barcelona es digui el contrari. Cert és que hi ha, o hi podria haver, un enllaç natural: qui va ser el director general d’RTVA, Xavier Mujal, és el director adjunt de Catalunya Ràdio, que forma part del conglomerat de la Corporació Catalana dels Mitjans Audiovisuals (CCMA). Però no hi hauria res, aparentment, del que des de Catalunya es voldria, per molt que les dues màximes responsables executives d’RTVA, Imma Jiménez i Gemma Rial, visitessin divendres passat les instal·lacions tant de Sant Joan Despí com de l’avinguda Diagonal de Barcelona.
Pel cap baix, hauria de dotar-se d’uns 500.000 euros només per poder ser a la semifinal, que és el primer tall que hauria d’afrontar Andorra. Enguany hi ha un esforç important amb els Jocs dels Petits Estats
Les fonts consultades han assegurat que via Mujal, Jiménez i Rial van acudir a les instal·lacions de la CCMA per agafar idees i veure instal·lacions. La cadena andorrana està immersa en una ampliació de formats i en una millora de les infraestructures. I no estava de menys de poder veure equipaments per inspirar-se, malgrat que el pressupost dels uns i els altres no té es a veure tot i que RTVA, en comparació amb la resta de mitjans del país, privats, és un ‘full equip’ pressupostari i de recursos. Segons les fonts, però, no s’hauria tractat la qüestió d’Eurovisió.
I és que RTVA no ho preveu perquè no té marge. Pel cap baix, hauria de dotar-se d’uns 500.000 euros només per poder ser a la semifinal, que és el primer tall que hauria d’afrontar Andorra. Són massa diners per un pressupost com el de la televisió andorrana. De fet, el que costaria anar a Eurovisió és molt més que el que destinen tot l’any molts dels mitjans de comunicació del país per intentar tirar endavant els seus projectes. La direcció d’RTVA no preveu res d’Eurovisió ni aquest 2025 ni tampoc el 2026. I el 2027 es veu encara molt molt lluny. Hi ha altres prioritats clares, segons les fonts. Més quan aquest any la cadena ja fa un esforç important amb els Jocs dels Petits Estats, per exemple.
Amb tot, Catalunya voldria donar un impuls lingüístic i, a nivell televisiu, poder triar un candidat per a Eurovisió, encara que fos via Andorra, seria un gran esquer per rellançar o donar encara més força a un programa televisiu com ara ‘Eufòria’, que ha estat una de les grans produccions pròpies de 3Cat dels darrers temps. I que ha permès el canal, entre altres iniciatives, atraure el públic jove, un segment d’audiència molt pretès per part de tots els mitjans de comunicació.
Comentaris (9)