Augment del 10,9% de l’ús del transport públic els dies laborables durant el primer semestre

El Govern destina vora de 4 milions d’euros per subvencionar les línies regulars entre gener i juny

Un bus exprés en plena marxa. arxiu

Segons les dades de gener a juny, els viatges en dies laborables del transport públic ascendeixen, de mitjana, a 803, amb un creixement del 10,9% respecte al mateix període de l’any anterior. Les expedicions en dissabte registren un augment del 8,8%, fins a assolir les 507 de mitjana, mentre que les que es fan en diumenge o festius augmenten un 16,8%, amb una mitjana de 480 expedicions. Així si més no es detalla en una nota feta pública aquest dilluns pel departament d’Estadística.

Si es miren les dades del mes de juny, els dies laborables s’han fet, de mitjana, 773 viatges, mentre que els dissabtes se n’han fet 470 i els diumenges o festius 433. La mitjana de viatges fets el juny del 2026 ha augmentat un 11,9% en els dies laborables, un 7,3% els dissabtes i un 17,0% en els diumenges o festius.

Val a recordar que el sistema de transport públic d’Andorra disposa, a juny del 2026, d’onze línies d’autobús. D’aquestes, vuit són línies regulars i tres són línies nocturnes.

En total s’han registrat 655.991 validacionss del títol, sigui en format físic o digital, durant el mes de juny, i 4.240.817 al llarg dels primers sis mesos de l’any

El nombre total de validacions del títol, sigui en format físic o digital, és de 655.991 per al mes de juny del 2026. Si s’analitza segons la companyia que ofereix el servei: Nadal ha efectuat 205.422 validacions de títol, un 11,9% més respecte al mateix mes de l’any anterior, mentre que Coopalsa n’ha efectuat 450.569, és a dir, un +5,1% interanual. La variació del nombre total de viatges respecte al mateix mes de l’any anterior és del +7,2%, que correspon a 43.867 validacions més. Cal assenyalar que Nadal és la concessionària encarregada de les línies que uneixen Sant Julià de Loria i Escaldes-Engordany, mentre que Coopalsa gestiona els trajectes entre la vall central i les del nord i les d’orient.

Pel que fa a l’acumulat de validacions corresponents als sis primers mesos de l’any, el volum total se situa en 4.240.817 viatges, fet que representa un augment del 0,5% respecte del mateix període de l’any anterior (4.219.765 viatges). En relació amb la distribució per companyia, les validacions de l’empresa Nadal ascendeixen a 1.207.284, amb un creixement del 4,1% interanual. D’altra banda, les validacions de Coopalsa registren una disminució del 0,9%, amb 3.033.533 viatges.

MÉS D’UN 80% DE VIATGES SUBVENCIONATS

El nombre de viatges subvencionats pel Govern durant el mes de juny del 2026 ha estat de 599.814, cosa que representa un 91,4% del total de viatges fets per les línies d’autobús d’Andorra. Les dades del mateix mes de l’any anterior reflecteixen que un 90,3% dels viatges van ser subvencionats. Així doncs, la variació és lleugerament positiva, d’un 1,2%.

Pel que fa a l’acumulat de viatges subvencionats corresponents als sis primers mesos de l’any, el 82,8% dels viatges han estat subvencionats, fet que suposa un increment de l’1,5% respecte del mateix període de l’any anterior, quan el 81,6% dels viatges van ser subvencionats.

L’import total subvencionat per al mes de juny del 2026 ha estat de 682.096 €, cosa que implica una diferència positiva de 39.199 € respecte al mes de maig. La variació interanual de l’import subvencionat és de +52.668 €, i això equival a una variació positiva del 8,4%. L’import subvencionat acumulat des del mes de gener ascendeix a 3.994.207 €, fet que equival a un +1,9% en comparació al mateix període de l’any anterior, quan l’import subvencionat va ser de 3.918.059 €.

Etiquetes: