L’objectiu del programa ALIS és fomentar el desenvolupament personal i professional dels joves en situació de vulnerabilitat mitjançant la realització d’activitats esportives a la natura, amb la finalitat d’orientar el seu camí educatiu i la inserció sociolaboral. Aquesta setmana, el secretari d’Estat de Joventut i Esports, Alain Cabanes, acompanyat de la psicopedagoga de l’Àrea de promoció de la joventut i el voluntariat, Tamara Delgado, han assistit a la reunió a Porto, dels països que formen part d’aquesta iniciativa europea.
Durant la trobada, el secretari d’Estat ha exposat la prova pilot del projecte engegada a Andorra durant el mes d’octubre amb una sortida per conèixer diferents professions, que va comptar amb la participació de 13 joves d’entre 14 i 17 anys. En aquesta sortida es van treballar professions vinculades a l’entorn natural i als oficis tradicionals, com el de guia de muntanya i escalada, el tècnic de pedra seca, i també els vinculats a la cuina. A més, Cabanes ha explicat que la secretaria d’Estat està treballant per dur a terme una segona activitat durant aquest febrer.
El projecte ALIS està liderat pel Le CREPS de Montpeller i compta amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades de França, Espanya, Portugal i Andorra. El projecte s’emmarca dins del programa SUDOE (Programa de Cooperació Territorial del Sud-oest Europeu), una iniciativa de la Unió Europea destinada a fomentar el desenvolupament regional i la cohesió entre les regions del sud-oest d’Europa mitjançant la cooperació transnacional.