La infermera del Centre de Salut de Sant Julià, Anabel Camañes, explica que el matí ha començat amb les primeres vacunacions i que la població ja ha començat a trucar per demanar cita. Al centre lauredià preveuen administrar unes 800 dosis al llarg de tota la campanya. Camañes destaca que la població està cada vegada més conscienciada sobre la importància de prevenir les complicacions de la grip, especialment després de la pandèmia de la Covid. “La gent està més conscienciada que ens hem de protegir per estalviar-nos després aquestes complicacions greus que fan que la gent a vegades acabi a l’hospital”, assenyala.
La campanya està dirigida als majors de 60 anys, a les persones menors d’aquesta edat amb alguna patologia o factor de risc i als professionals sanitaris i sociosanitaris i treballadors essencials. Els majors de 60 anys només han de contactar amb el seu centre de salut de referència per demanar cita, mentre que els menors de 60 anys amb factors de risc necessiten prèviament la recepta del metge de capçalera. La passada temporada es van administrar 8.091 dosis a tot el país.
Camañes recorda que la vacunació no només és una mesura de protecció individual, sinó també col·lectiva. “És un acte de responsabilitat individual, però té una repercussió a nivell col·lectiu”, afirma. La infermera també explica que les reaccions més habituals després de la vacuna són lleus, com molèsties o dolor al braç, vermellor a la zona de la punxada o una mica de cansament l’endemà.
Paral·lelament, els centres de salut també administren la vacuna contra el virus respiratori sincitial (VRS), mentre que la vacunació contra la Covid està previst que comenci en les pròximes setmanes.