L’executiva ha estat validada per l’assemblea de la formació, amb la presència de prop d’una vintena d’afiliats. El canvi de direcció és obligat després que Pallarés anunciés ara fa unes setmanes que renunciava al càrrec per assumir la presidència de l’IAD. La llista liderada per Magallon ha estat l’única que s’ha presentat i ha rebut el suport dels assistents. Al polític escaldenc l’acompanya a l’executiva una altra de les cares visibles del partit, la secretària d’Estat, Noëlia Souque. Ella i l’exconseller comunal Higini Martínez-Illescas seran els dos vicepresidents.
La direcció la completen més cares noves com la de Laura Mas i Vladimir Martins, que continuen com a secretària general i secretari d’organització, respectivament. L’ambaixador Ferran Costa passa a ser secretari de Relacions Internacionals i Agustini Grandvallet es manté com a secretària d’Igualtat. La tresorera serà Laia Bautista.
Elecció de l’executiva a banda, a l’assemblea també s’ha abordat quin ha de ser el full de ruta de la formació en el futur immediat, amb un repte clar: des de la consciència de ser, ara mateix, un partit petit, cal créixer. I sempre amb una voluntat clara: continuar. “Fa tres mesos ja vam fer un congrés i vam deixar clar que volem seguir. Ara, hem hagut de fer-ne un altre d’extraordinari per una qüestió positiva per a nosaltres i que ens enorgulleix [l’elecció de Pallarés al capdavant de l’IAD], però la ida és la mateixa”, ha comentat el nou president.

Magallon no ha negat que l’objectiu és complicat quan s’està a l’ombra d’una gran formació com Demòcrates, però ha expressat la confiança en poder complir-lo. “No sempre el peix gran es menja el petit. Aquest, a vegades, segueix nedant i pot créixer”, ha apuntat en to metafòric. Sobre aquest punt, la vicepresidenta ha posat en relleu que “tenim un ideari i un programa que s’ha integrat a les polítiques” i ha remarcat que “mantenim una ideologia liberal en la qual molta gent s’hi pot trobar còmoda”.
El president de la formació també ha volgut recordar que tenen representació a moltes institucions. “Estem al Govern, al Consell i als comuns”, ha indicat. Per això, considera que aquesta “és una base per créixer i per anar passant el nostre missatge”. A la vegada, també ha deixat clar que, de moment, al cap de cap afiliat hi ha possibilitat de perdre la independència com a partit i integrar-se a Demòcrates. Al contrari, es vol continuar sent una veu lliure: “no hem de desaparèixer”. I aquí és on ha tornat a recórrer a la metàfora. “A vegades, el peix gran es fa vell i acaba morint i llavors els petits continuen nedant”, ha apuntat.
El que ha quedat clar és que un dels pilars del programa de la formació és i seguirà sent la defensa aferrissada de l’acord d’associació. Souque ha recordat que “des del principi ha estat un principi clau per a nosaltres”. La també secretària d’Estat ha refermat el ple suport al conveni com a “una eina potent” que ha de permetre “ajudar al fet que ll’economia creixi més”.







Comentaris (11)