El Consolat de Portugal obre dimarts el vot anticipat per a la segona volta presidencial

Els electors inscrits al país d'origen que es troben al Principat per motius laborals, acadèmics, esportius o de salut podran exercir el seu dret entre el 27 i el 29 de gener

El vot anticipat al Consolat General de Portugal es durà a terme els dies 27, 28 i 29 de gener. Consolat General de Portugal a Andorra

Els ciutadans portuguesos residents a Andorra podran participar en la segona volta de les eleccions presidencials mitjançant el vol anticipat al Consolat General de Portugal al Principat. Aquesta opció està pensada per als electors inscrits al cens electoral en territori portuguès que no siguin a Portugal el dia de la votació, fixat per al 8 de febrer.

El vot anticipat al Consolat General de Portugal es durà a terme els dies 27, 28 i 29 de gener, en horari de matí, de 8 a 14 h. Aquesta modalitat permet als electors exercir el seu dret a vot de manera presencial abans de la jornada electoral oficial, seguint el procediment establerts per les autoritats portugueses per als residents a l’estranger.

Aquesta possibilitat de vot s’adreça a les persones que es troben a Andorra per raons professionals o per l’exercici de funcions públiques o privades, així com a estudiants, investigadors, docents o becaris vinculats a institucions d’ensenyament superior o de recerca reconegudes. També hi estan inclosos els integrants de representacions oficials de seleccions nacionals, les persones en tractament mèdic fora de Portugal i aquells ciutadans que viuen amb o acompanyen electors que es troben en alguna d’aquestes situacions.

Pel que fa a la votació ordinària de la segona volta, aquesta tindrà lloc també de manera presencial al Consolat General els dies 7 i 8 de febrer, entre les vuit del matí i les set del vespre, però quedarà reservada exclusivament als electors que estiguin registrats en la Comissió de Registres del mateix consolat.

En tots els casos, els electors hauran de presentar un document d’identificació original i vigent, com ara el ‘Cartão de Cidadão’, el passaport o el permís de conduir. Les autoritats recorden que és possible consultar el lloc de cens a través del portal oficial, amb l’objectiu de confirmar si correspon votar anticipadament o el dia oficial de les eleccions.

Etiquetes: