Molné ha afirmat que aquesta nova quota “en cap cas serà inflacionista” i que s’emmarcarà en la política de contenció demogràfica de l’Executiu. En aquest sentit, ha defensat que el Govern ha reduït el ritme de creixement de la població des del fort increment registrat entre el 2022 i el 2023, que era per sobre del 4% fins a situar-se aquest passat agost per sota el llindar del 2%, mes en què també s’han concedit un 34% menys de permisos de residència inicials que un any enrere. En aquest punt també, la titular de Justícia i Interior ha assenyalat que l’objectiu de l’Executiu és compatibilitzar aquesta política de contenció amb les necessitats de les empreses, ja que el creixement econòmic requereix mà d’obra, a parer del Govern.
Aquest agost s’han concedit un 34% menys de permisos de residència inicials que un any enrere
Així s’ha expressat Molné en resposta a preguntes del president del grup parlamentari de Concòrdia, Cerni Escalé, que demana mesures per evitar “pics” de creixement de la població, que alhora generen tensions als serveis públics, que creu que poden generar les quotes especials per a la construcció que s’han plantejat darrerament. Alhora, des del Partit Socialdemòcrata, Susanna Vela ha expressat la preocupació per la implementació d’un sistema que ha batejat com de “treballadors ‘kleenex’”.
Des de Concòrdia s’ha qüestionat que es plantegin instruments com la quota especial per a la construcció vinculada a una obra en concret, i entenen que caldria adoptar mesures per mantenir un ritme constructiu “més digerible”, que agraïrien també les empreses del sector, ja que donar resposta a les demandes puntuals de mà d’obra no afavoreix ni la cohesió social ni la integració, i es contribueix al tensionament dels serveis públics. A més, ha plantejat que una demanda de mà d’obra superior a l’oferta disponible pot generar un “efecte crida” de la immigració irregular.
Vela ha expressat la preocupació pel “canvi de política migratòria” que està implementant el Govern
La ministra ha afegit que la llei de continuïtat i consolidació de les mesures per al creixement sostenible, la coneguda com a ‘òmnibus’ dos o ‘minibus’ ja incorpora restriccions a determinades activitats econòmiques en funció del seu impacte, una mesura que, segons ha defensat, permet limitar l’arribada de població sense generar un impacte excessiu sobre l’economia.
Paral·lelament, des de la bancada socialdemòcrata, la presidenta del grup parlamentari, Susanna Vela, ha expressat la preocupació pel “canvi de política migratòria” que està implementant el Govern i ha demanat a l’executiu si és conscient del que pot suposar la instauració del que ha batejat com a “sistema de treballadors ‘kleenex’”. La titular de Justícia i Interior ha volgut tranquil·litzar assegurant que s’adoptaran meusres “per no precaritzar” el mercat laboral i que la voluntat és la d’oferir una eina per flexibilitzar-lo i “donar resposta a situacions conjunturals”.







Comentaris (2)