Avancem reclama revisar els protocols de seguretat després dels incidents de la festa d’Encamp

La formació de l’oposició comunal expressa la seva preocupació pels fets violents del cap de setmana i ofereix col·laboració a la majoria per reforçar les mesures de prevenció en futures celebracions

Marta Pujol, consellera d’Avancem. PS

El grup Avancem, a l’oposició del Comú d’Encamp, ha reclamat una revisió dels protocols de seguretat arran dels incidents violents registrats aquest cap de setmana durant la Festa del Poble. La formació considera que els fets evidencien la necessitat d’obrir una reflexió sobre les mesures de prevenció vigents i impulsar millores que garanteixin unes festes populars segures.

En un comunicat fet públic aquest dilluns, Avancem ha expressat la seva “profunda preocupació” pels incidents ocorreguts durant les celebracions. El grup ha volgut traslladar la seva solidaritat a les persones afectades i als seus familiars, alhora que ha reconegut la tasca dels serveis d’emergència i dels cossos de seguretat que van intervenir. Tanmateix, la formació ha manifestat la seva inquietud davant el fet que alguns treballadors de l’empresa contractada per garantir la seguretat haurien participat en les agressions.

La formació liderada a la minoria comunal sosté que els episodis viscuts no són un fet aïllat i recorda que en altres ocasions ja s’han produït incidents similars a la parròquia. Per aquest motiu, defensa “la necessitat d’analitzar les possibles mancances dels dispositius de seguretat i adoptar mesures que evitin que situacions semblants es repeteixin en el futur”.

Avancem també ha fet una crida a impulsar un debat “ampli i constructiu” entre totes les parts implicades per revisar els protocols actuals i implementar les millores necessàries. En aquest sentit, la formació assegura que ja ha traslladat a la majoria comunal la seva disposició a treballar conjuntament en l’anàlisi dels fets i en la definició de noves mesures de seguretat.

El posicionament d’Avancem arriba després que el comú d’Encamp condemnés “rotundament” els incidents violents registrats durant la Festa del Poble. La corporació comunal, però, qualifica els fets d’“aïllats” i defensa que no representen el comportament general dels assistents ni el de la majoria de joves que han participat en les activitats programades. El comú també recorda que la celebració s’ha desenvolupat amb una elevada participació ciutadana i en un ambient majoritàriament festiu i de convivència, i remarca que manté una col·laboració estreta amb la policia per aclarir els fets i determinar les eventuals responsabilitats.

Avancem conclou que “les festes populars han de continuar sent espais de convivència i cohesió social” i considera que és responsabilitat de les institucions i dels diferents agents implicats garantir que la ciutadania pugui gaudir-ne amb les màximes garanties de seguretat.

Etiquetes: