Els pocs sindicats existents en l’àmbit comunal ja van manifestar fa temps la necessitat de fer treball conjunt per millorar la coordinació sindical i compartir qüestions comunes. I és amb aquest objectiu que es va fer la primera reunió de treball divendres passat.
A banda de les qüestions lligades als salaris, triennis i regulació de la carrera professional, des del sindicat massanenc també es va mostrar preocupació per la manca d’un marc legal que reguli les relacions laborals amb la corporació, una situació que genera incertesa i dificulta l’establiment d’unes condicions laborals estables i homogènies.
Igualment, es van posar de manifest “diferències existents entre el cos especial d’agents de circulació dels dos comuns”, una qüestió que es considera necessari analitzar amb més profunditat en properes reunions. Fonts sindicals han detalla que per exemple es va indicar que malgrat que la jornada dels agents de circulació és de 37,5 hores, tant en un comú com a l’altre n’acaben fent 40, però mentre a Andorra la Vella aquesta mitja hora es recupera o es paga, a la Massana això no passaria.
Després d’aquesta primera trobada, els dos sindicats van acordar donar continuïtat a les reunions de manera mensual, amb la voluntat de fer seguiment dels temes tractats i avançar en estratègies comunes. A més, hi ha la voluntat de convidar, en la propera reunió, representants de l’Associació de Treballadors del comú de Sant Julià de Lòria (Atcosa). Tot plegat ha de servir com a primer pas d’una major coordinació entre els sindicats comunals per “defensar de manera conjunta els drets i les condicions laborals dels treballadors” de les corporacions locals.







Comentaris (1)