Riberamunt continua guanyant pes com un dels itineraris per descobrir la part alta de la vall d’Ordino. El projecte, que es va començar a impulsar durant el mandat 2016-2020, s’ha anat consolidant amb els anys tant entre els visitants com a marca turística de la parròquia. A més, ha servit per recuperar una denominació històrica que antigament s’utilitzava per referir-se als habitants de la zona alta de la vall.
“Funciona molt bé”, ha assegurat Serracanta en declaracions a l’Agència de Notícies Andorrana (ANA). Segons el conseller, cada vegada es detecta més presència de persones als diferents punts d’accés relacionats amb el Camí Ral i la Ruta del Ferro. L’afluència és especialment significativa durant els mesos d’estiu, les tardes i també a la primavera, tot i que sense arribar a generar aglomeracions.
Amb aquesta primera part consolidada, la mirada del comú se situa ara més amunt. Concretament, en la connexió entre Llorts i el Serrat, on donar continuïtat a Riberamunt resulta més complex. Un dels principals obstacles és la necessitat de canviar de costat del riu, però també el fet que el Camí Ral transcorri per alguns trams asfaltats. Aquesta configuració pot provocar que els visitants que arriben fins a Llorts no identifiquin clarament per on continua l’itinerari o, fins i tot, tinguin la sensació que el recorregut acaba en aquest punt. Per aquest motiu, Serracanta considera que consolidar i fer més evident la continuïtat fins al Serrat és un dels passos que cal afrontar per acabar de vertebrar el projecte.
REFORÇAR LA CONNEXIÓ AMB EL PARC DE SORTENY
Arribar fins al Serrat permetria, a més, reforçar la connexió de Riberamunt amb un dels grans pols naturals i turístics de la parròquia: el Parc Natural de la Vall de Sorteny. Des del poble ja existeix un camí marcat pel comú per arribar-hi i, durant els mesos d’estiu, també funciona un servei d’autobús fins al parc. Sorteny és precisament un dels espais que més visitants atrau a Ordino durant la temporada estival. La consolidació del tram entre Llorts i el Serrat permetria així donar més continuïtat a l’eix de Riberamunt i facilitar que els visitants puguin resseguir la part alta de la vall fins a connectar amb un dels seus principals atractius naturals.








Comentaris