El conseller de Turisme i Dinamització, Jordi Serracanta, ha explicat que el Cercle Màgic proposa un recorregut per diversos indrets d’Ordino que es transformaran en espais plens de màgia: al centre del poble, els infants podran aprendre a convertir-se en menairons a l’escola d’aquests petits éssers del bosc; a la Cortinada, la Mola de Cal Pal i la serradora acolliran el lloc on es mol el blat dels rens i el taller del trineu del Pare Noel; i a Llorts, el Camí dels Rens oferirà un itinerari de set-cents metres il·luminat amb escultures de llum que condueixen fins a la cova del menairó més trapella. El recorregut culminarà amb la trobada amb el Pare Noel a la seva casa secreta, un indret la ubicació del qual només es revela mitjançant les pistes que reben els participants en el moment de la inscripció, informa el comú en un comunicat.
En aquest sentit,Coma ha destacat el fet de descentralitzar les activitat, “posant en valor els pobles i fent partícip a molta més gent” de les iniciatives, tant residents com turistes. De fet, ha explicat que “aquesta iniciativa sorgeix de la taula de dinamització per crear expectativa al turista, que si ja ens ve al desembre per la temporada de neu, podem atraure’l abans del pont de la Puríssima.” Així, el Cercle Màgic s’obrirà al públic el 22 de novembre, després d’una preobertura del Camí dels Rens i la Cova prevista pel dia 15. Per participar-hi cal fer la reserva i obtenir el passaport a l’oficina de Turisme del comú d’Ordino, a la Casa de la Muntanya.
D’altra banda, com cada any, Ordino també tindrà com a punt fort la Fira de Nadal, que se celebrarà durant el pont de la Puríssima, del 5 al 8 de desembre, i que omplirà el carrer Major i la plaça de la Closa d’artesania, productes de proximitat i activitats per a totes les edats. La inauguració tindrà lloc el divendres 5 a les onze del matí amb l’espectacle ‘Entre volaines i menairons’ i donarà el tret de sortida a quatre dies de festa amb tallers, música, dansa, conta contes i la tradicional gimcana ‘Vine a buscar el tió de Nadal’.
La consellera de Cultura, Mònica Armengol, ha remarcat que la programació nadalenca s’allargarà fins després de Reis, amb una trentena d’activitats que ompliran la parròquia de música, tradició i participació. Ha destacat com a novetat el Cant de la Sibil·la que es podrà escoltar la nit de Nadal a l’església parròquia d’Ordino just abans de la missa del Gall.
L’acte més esperat, perquè dona el tret de sortida de les festes, és l’encesa de llums a càrrec de l’esbart Valls del Nord i la cantada de nadales del dia 5. A partir d’aquí altres propostes destacades són: la representació de L’Ossa d’Ordino a càrrec de l’associació de Cultura Popular d’Ordino el dia 7, el concert de Gòspel del grup The Minstrels el dia 19, el tradicional concert de Nadal de la Coral Casamanya i els Piulets d’Ordino el dia 21 i la cursa solidària La Llufa del 29. Tampoc faltaran activitats molt arrelades com el caga tió el dia 24 de desembre al migdia, l’arribada del Pare Noel, el mateix dia al vespre, i la rebuda dels Reis Mags d’Orient, la tarda del 5 de gener amb la celebració també de la Festa de Reis a l’ACCO.