La Massana redueix de 60.000 a 25.000 el llindar màxim d’habitants amb el nou pla d’urbanisme

El comú aprova l’exposició pública de la segona revisió del POUP, que es preveu que sigui aprovat de manera provisional durant el mes d’octubre

Un moment de la sessió.

Un pla d’urbanisme “molt més adaptat al context actual” davant la preocupació per un creixement gairebé il·limitat. Aquesta és una de les claus de la segona revisió del pla urbanístic de la Massana, que redueix de 60.000 a 25.000 el llindar màxim d’habitants a la parròquia sempre que hi hagi dos habitants per immoble. El comú ha aprovat l’exposició pública del nou POUP, que es preveu que sigui aprovat de manera provisional durant el mes d’octubre.

La revisió s’ha aprovat per unanimitat. La cònsol major de la Massana, Eva Sansa, ha recordat que s’ha tingut en compte l’interès general, els estudis de càrrega, que també s’han aprovat aquest dilluns en una sessió de consell a campana tocada i, també, la voluntat de poder disposar d’una parròquia endreçada a partir d’un creixement sostenible. Sansa ha recordat que més enllà de la voluntat política hi ha hagut al costat dels mandataris comunals un consell consultiu que ha expressat la voluntat popular. En tot cas, amb el nou pla d’urbanisme, subjecte a al·legacions a partir d’ara, s’aconsegueix “reduir substancialment aquest límit que teníem de població que amoïnava moltíssim”.

-seguirà ampliació-