“Estem tenint un hivern amb un volum de feina molt elevat, un hivern com els d’abans, que ens els darrers anys no eren habituals. Evidentment, agraïm les nevades perquè som un país de neu i formen part de les nostres peculiaritats i de la nostra economia, però al mateix temps això implica un esforç molt important per part dels nostres operaris. Està sent una temporada complexa i exigent, i cal reconèixer la gran tasca que estan fent sobre el terreny”, manifesta el conseller de Via Pública, Marcio da Costa.
Des del comú han volgut recordar que com a país de neu cal que tothom estigui preparat per les nevades i, sobretot, que els vehicles vagin equipats. Coincidint amb la nevada d’avui, durant el matí el servei de Circulació ha fet controls a la rotonda d’Erts i s’ha informat que en el que portem d’any ja s’han imposat 35 sancions per anar sense equipaments, totes a vehicles estrangers.
D’altra banda, s’informa que els operaris de Via Pública allargaran la jornada laboral degut a la nevada continuada i tenint present que les previsions indiquen que pot seguir precipitant durant els pròxims set dies.
Sobre la tasca del departament de Via Pública, format per una vintena de persones, s’ha apuntat que les màquines llevaneu ja han recorregut més de 5.000 quilòmetres per retirar neu arreu de la parròquia, assenyalant que determinades situacions dificulten “de manera significativa” la treta de neu. Per exemple, vehicles mal estacionats que impedeixen el pas de les màquines o en dificulten les maniobres, cosa que perjudica la neteja però també la seguretat. Per aquest motiu es recorda la importància d’estacionar correctament i circular amb precaució.