“A través de la federació hem trobat aquesta bona sinergia per poder dinamitzar totes aquestes tardes que estan plenes de canalla gaudint de l’esport i, a més, també la utilitzem amb l’àrea de Jovent o turistes que venen a fer-ne ús”, ha confirmat el conseller.
“Estem contentíssims que una altra parròquia aposti pel vòlei platja. Realment, estem positivament sorpresos, ja que estem veient que això funciona”, ha explicat el president de la FAVB, Xavier Folguera. Segons ha revelat, durant els tornejos celebrats els dimarts al vespre “s’inscriuen bastants equips”, tant femení com masculí, i ha concretat Folguera que en el darrer torneig van ser dotze els equips participants. “Esperem que duri molts anys perquè han fet una pista molt bonica i la sorra és perfecta. Són condicions ideals”, ha expressat el president de la FAVB. Per la seva banda, Marot ha recordat que la voluntat de la corporació no només és donar-li sortida al voleibol pista, sinó també al vòlei platja durant l’estiu i amb el nou sorral.
“Estem contentíssims que una altra parròquia aposti pel vòlei platja. Realment, estem positivament sorpresos, ja que estem veient que això funciona”, ha explicat el president de la FAVB, Xavier Folguera
Cal recordar que les pistes van estar tancades durant dos anys i es van reobrir el 2024 després de millorar la sorra i la seguretat. Marot, a més, ha precisat que “qualsevol persona pot venir a gaudir i a practicar el vòlei platja de 10 j a 20 h” (tot i que amb reserva prèvia es pot allargar l’horari fins a les 22 h) pel preu d’entrada diari de la piscina. També ha destacat que els usuaris dels complexos esportius d’Encamp i del Pas de la Casa tenen autoritzada l’entrada amb l’abonament.
El conveni, tot i que ja s’ha iniciat amb les activitats de dinamització, continuarà aquest mateix cap de setmana amb el campionat sub-17 dels petits estats on participaran les Illes Fèroe, Islàndia, Irlanda, Escòcia i, per descomptat, Andorra, que comptarà amb dos equips: masculí i femení. “És una manera de treballar la base des de la federació”, ha assenyalat Folguera. Després de la participació en l’europeu absolut a Escòcia amb una 5a i 9a plaça, des de la FAVB han confirmat que també es participarà a l’agost a l’europeu sub-19 a Irlanda.
La voluntat es continuar promocionant el voleibol platja i per això, precisament, Folguera ha demanat que algun comú més s’impliqui intensament en aquesta disciplina. De moment, a Ordino es fan els treballs de tecnificació, però només Encamp i Andorra la Vella han inclòs activitats i pistes de vòlei platja. “Hi ha perspectives d’ampliació, però no per aquest estiu. Potser per al vinent”, ha afegit el president de la FAVB sense desvelar cap nom de parròquia.