El comú desmenteix Demòcrates: “els padrins tindran més hores d’atenció i més opcions de servei”

La consellera de Social, Maria Nazzaro, demana a la minoria “rigor i responsabilitat abans de desinformar” i assegura que la casa pairal ja tancava entre la una i les tres de la tarda

Maria Nazzaro i Olalla Losada durant una reunió amb els usuaris de la casa pairal. Comú d'Andorra la Vella / Tony Lara

“La casa pairal no perd cap espai ni cap servei amb la nova concessió”. Així de contundent s’ha manifestat la consellera de Social del comú d’Andorra la Vella, Maria Nazzaro, a l’hora de donar resposta a les crítiques que van expressar aquest dimecres els consellers de la minoria de Demòcrates sobre els efectes que podria tenir la nova concessió del bar de la Casa del Poble per als padrins. En declaracions remeses a l’Altaveu, ha assegurat que la casa pairal ja tancava entre la una i les tres de la tarda i que amb amb la nova concessió el que s’aconsegueix, “a efectes pràctics”, és que el padrins tinguin “més hores d’atenció i més opcions de servei que abans”.

Nazzaro s’ha mostrat “sorpresa” per les declaracions dels consellers de la minoria sobre els horaris de la casa pairal i ha demanat que abans de difondre informacions “que no s’ajusten a la realitat, haurien fet bé de contrastar-les”.

De fet, la consellera ha assegurat que des de la majoria “sempre hem actuat amb transparència i amb les portes obertes i continuarem fent-ho”, per la qual cosa considera que “el mínim que es pot demanar als electes és rigor i responsabilitat abans de desinformar i generar malentesos”.

Nazzaro assegura que la casa pairal “no perd cap espai ni cap servei amb la nova concessió”, sinó que “a efectes pràctics, els nostres padrins tindran més hores d’atenció i més opcions de servei que abans”. Així i en referència al fet que es denunciés que la casa pairal tancaria entre la una i les quatre, Nazzaro ha recordat que la instal·lació “ja tancava entre la una i les tres de la tarda”, però ha volgut detallar el funcionament que suposarà la nova concessió.

Demòcrates acusa la majoria de la capital de desmantellar la casa pairal els migdies

La nova Casa del Poble s’ha de posar en marxa a principis de novembre i a partir de llavors, el bar de la planta baixa “estarà obert durant tot el migdia a preus reduïts per als usuaris de la llar de jubilats”. Pel que fa a la primera planta, on hi ha el restaurant, ha exposat que la concessionària hi servirà àpats entre les 13 i les 15.30 hores, i a partir d’aquesta hora “l’espai torna a ser només per als padrins, com sempre”. A més, ha afegit, l’horari s’amplia en la franja de tarda en mitja hora, passant a tancar a les 19.30 hores en comptes de a les 19 hores.

Finalment, Maria Nazzaro ha reiterat que la reforma del bar de la plaça del Poble, que inclou la casa pairal, s’ha fet amb un objectiu clar: “millorar l’atenció i el confort de la gent gran”. Així, ha recordat que durant el procés s’han recollit i tingut en compte les recomanacions que els mateixos usuaris han anat fent arribar i el resultat és “un espai més funcional, accessible i pensat per a la gent gran”.