Els ‘comerços mediàtics’ obliguen el comú d’Andorra la Vella a imposar plans de gestió de cues

La corporació elabora una modificació de l’ordinació sobre ocupació de la via pública i la creperia de la Rotonda ja ha adoptat mesures de forma voluntària des d’aquest dijous

La creperia ha muntat una petita catenària des d'aquest mateix dijous al vespre.

Els ‘comerços mediàtics’, com ara una creperia a la Rotonda, una cafeteria davant per davant de l’estació de busos o una hamburgueseria a la zona baixa de la part alta de l’avinguda Meritxell, i les cues que els seus clients generen han obligat el comú d’Andorra la Vella a actuar. Fins al punt que ben aviat s’aprovarà una ordinació d’ocupació de la via pública que incorporarà sancions si no es respecta el pas dels vianants, per exemple. Entre altres coses, dita ordinació imposa l’obligació de certs establiments de disposar d’un pla de gestió de cues. Així, com sona.

Ho ha explicat el cònsol major de la parròquia, Sergi González, després de la sessió de consell d’aquest dijous, molt carregada. Gairebé tant com les fileres que es creen davant d’alguns d’aquests locals, amb un públic passant olímpicament de si tallen carrers o ocupen voravies sense deixar circular la resta de ciutadans. “Des del primer minut hem sigut conscients, perquè hem rebut moltes queixes del ciutadà”, ha explicat el cònsol, que hi ha afegit que “és un tema que ens preocupa, i hem escoltat molt la ciutadania i hi estem posant solucions”. El mandatari comunal ha recordat que s’ha de mantenir la voravia disponible per a tots els usuaris i, a més a més, s’han d’evitar riscos. “El vianant ha de poder transitar per les voravies amb tranquil·litat”, ha indicat.

González s’ha centrat força en tractar la qüestió de la creperia de la Rotonda. “Aquesta setmana el conseller de Circulació ja va tenir una reunió amb ell per marcar prioritats” alhora que “ell -referit al titular del negoci- també s’ha apropat a nosaltres. La prioritat és que la ciutadania ha de poder passar per la voravia”. De fet, el propi creper ja hauria decidit adoptar mesures per voluntat pròpia i instal·lar unes catenàries com a mínim els dies de màxima afluència per tal de ‘regular’ la clientela. “Ell és el responsable de que no hi hagi aquestes aglomeracions de persones”, ha especificat el cònsol.

Sergi González ha assegurat que al creper “ja li vam avançar que hi haurà una modificació de l’ordinació de via pública” que s’hauria d’aprovar en una propera sessió de consell de comú i “on marquem sancions i que s’ha de tenir un pla de gestió de cues per als establiments comercials”. El cònsol ha deixat clar que el treball conjunt que s’està fent, com a mínim, amb algun dels empresaris “està començant a donar fruits” i és que “ens hem d’avançar i començar a gestionar” la situació perquè el “creixement que estem tenint de comerços i la tipologia de comerços que està venint, malauradament o no, està generant cues”