Alcobé ha detallat que fins ara no han pogut avançar “gaire” les negociacions amb els propietaris que tenen terrenys més a prop de la carretera, però en canvi sí amb els de la part més alta. De fet, amb aquests darrers ha indicat que és possible que en la propera sessió de consell de comú ja es puguin anar tancant els convenis de cessió de sobrevol.
Tot i així, la voluntat és “buscar una solució amb tothom”, ja sigui una cessió anticipada urbanística o una cessió estàndard de sobrevol com la que es va fer a la zona per on passa el telecabina que puja a pistes i que permet que, en cas que s’arribi a construir en els terrenys, s’hi afegeixin elements de seguretat.
Com s’ha dit, però, “amb la part que més interessa no s’ha pogut arribar a cap acord”. Ara bé, dels tres propietaris més ‘rebels’, un ja no està afectat gràcies a la modificació del traçat del giny. Amb els altres dos hi ha voluntat de seguir negociant, ja que segons Alcobé “no volem entrar en un escenari de no acord”. Són conscients que si arribés el cas caldria alguna alternativa, però de moment, “no plantegem res que no sigui arribar a una entesa total”.
Així, ha destacat, per exemple, que s’ha buscat un traçat que minimitza les afectacions i suposa el menor dany possible per a les propietats privades. La idea és que només hi hagi dues pilones en tot el recorregut.