La contractació de Progec s’ha fet de forma directa i el termini d’execució dels treballs és de 4 mesos. Segons ha informat el comú, els treballs s’han adjudicat a aquesta empresa en compliment del conveni de col·laboració signat amb FEDA Ecoterm, ja que Progec és la mateixa empresa que està executant les obres de la xarxa de calor. Els treballs es tiren endavant aprofitant que a la zona també s’hi fan obres per allargar la xarxa de calor de FEDA Ecoterm.
Les actuacions previstes inclouen el sanejament de l’estructura i de les juntes de dilatació, treballs de pintura i altres tasques de manteniment necessàries per garantir la seguretat i la durabilitat del pont. Tot plegat deriva del projecte de reparació que es va redactar el 2024 després que durant les obres de remodelació i embelliment del pont de la Rotonda, que incloïa també la intervenció a les Fonts, es detectés que l’estructura del pont de París presentava signes de deteriorament que feien necessària una actuació específica.
De fet, des d’aquest dimarts els vehicles ja no poden circular pel pont de París, ni des de l’avinguda Consell d’Europa ni tampoc incorporant-s’hi des de la rotonda de la Dama de Gel. Això fa que molts vehicles que circulen en sentit sud per anar a buscar l’avinguda Meritxell o el carrer Prat de la Creu hagin de passar per l’avinguda Doctor Mitjavila, una situació que ahir ja va provocar algunes complicacions de trànsit i durant el dia d’avui s’han agreujat, especialment a la tarda coincidint amb l’episodi de pluja.
Precisament aquest dimecres Mobilitat ha fet una publicació a les xarxes socials recomanant que s’eviti circular pel túnel del pont Pla en hora punta i si cal anar entre la vall del Nord i el centre, fer-ho a través del túnel de les Dos Valires. La durada prevista dels treballs és fins al 4 d’agost.