Tal com s’havia anunciat, a partir de les onze del matí el servei ha quedat totalment interromput a tot el país. El darrer bus que ha clos el seu trajecte ha estat un L4 que baixava des del Pas de la Casa a Andorra la Vella. Algunes persones que esperaven a la parada provisional sota el parc de l’Ossa a Encamp l’han agafat. Altres, confiant que encara faltava per passar un L2, s’han quedat a terra. Error. Ja no hi havia cap més comboi. I, per tant, s’han quedat a terra.
Les casuístiques eren diferents. Hi havia qui, simplement, el volia agafar després d’haver pujat fins a Encamp passejant. D’altres el necessitaven per anar a la feina. I un cop han comprovat que no hi havia busos, ha tocat trucar per avisar. I és que, certament, tampoc hi havia moltes alternatives. Ni tan sols un taxi perquè, al final, és tota la xarxa viària la que es veu afectada per la carrera.
“És un xou. Nosaltres hem d’anar a treballar”, es queixava una de les usuàries amb qui ha pogut parlar Altaveu. En el seu cas, no li havia arribat la informació. Tampoc ajuda, cal dir-ho, que en aquesta parada -en altres, com ara la de plaça Sant Miquel sí-, no hi hagués cap avís de la situació. Un altre afectat lamentava que “això no ho veig normal”.
La situació també ha fet la guitza a altres persones. A Andorra la Vella, hi havia qui havia fet la compra i confiava en el bus per no haver d’anar caminant molta estona carregat en ple inici d’onada de calor. No hi ha hagut sort. I, a banda, altres alternatives no hi havia, tot tenint en compte que els carrers quedaran tallats durant una bona estona. “Són uns poca vergonya”, etzibava una altra de les usuàries.
Els ciclistes han baixat inicialment cap a Sant Julià i, posteriorment, pujaran fins al Pas de la Casa per la general 2. S’espera que el primer punt on es pugui normalitzar el servei sigui en les línies del sud. Un cop la prova hagi superat aquest tram, els busos arribaran fins a l’estadi Comunal i la zona de l’Stela. Per a la resta de línies, caldrà esperar fins a mitja tarda. El primer bus que es tornarà a posar en marxa serà l’L4 que sortirà del Pas a les 15.40 h.