La baixada de temperatures experimentada aquesta matinada més la presència d’aigua als carrers de la zona, han convertit una part del trajecte d’arribada al Sant Ermengol en una pista de patinatge, segons que han denunciat les famílies esmentades, algunes de les quals han contactat amb els responsables comunals sense que hagin tingut molta sort.
Aquesta matinada passada ha estat la més freda des del 16 de març, producte de la inversió tèrmica a les Valls. En totes les estacions meteorològiques tant del servei nacional com de VisualMeteo les temperatures han estat per sota zero. Des del -0,8 a Escaldes fins al -4,1 de la Cortinada en el cas de la xarxa particular de petits observatoris esmentada. O dels -0,2 d’Engordany als -4,9 de les Salines en el cas del servei nacional.
Amb tot, aquesta no serà pas ni la nit ni el dia més fred del cicle que s’obre aquest dimecres. Segons el servei nacional de meteorologia, aquesta propera nit, en els cims del país, començarà a nevar-hi de forma feble, dijous a la nit s’intensificarà i divendres serà el dia més fred d’aquest període i, també, el dia que es preveuen les nevades més intenses.