Durant el mes de novembre, les temperatures han estat “de grans contrastos”, apunten, tot ressaltant que a l’inici de mes i fins al dia 18, tot i anar baixant progressivament s’han mantingut a la part positiva de l’anomalia degut a les altes pressions i el flux constant de sud-oest aportat per la persistència de les pertorbacions a l’oest de la península Ibèrica.
A partir del dia 19, però, aquesta situació es va revertir i els dies més freds del mes van ser el cap de setmana del 22 i 23. El divendres 21 es va registrar un dia glaçat i la temperatura no va superar els 0 ºC. Tot i que els dies glaçats són habituals a l’hivern, no ho són tant durant la tardor. De fet, no se’n registrava cap al novembre des del 1999.
Pel que fa a l’evolució de la temperatura en referència a la normal climàtica diària, fins al dia 18, les altes pressions han estat les protagonistes, desplaçant-se entre l’Atlàntic i el centre d’Europa, amb unes temperatures que, tot i disminuir progressivament, s’han mantingut dins la part positiva de l’anomalia, però “deixant una successió de dies càlids i secs, poc habituals en un mes d’octubre”.
El total de precipitació acumulada ha estat del 136% respecte a la mitjana climàtica del centre de país. Al nord, les precipitacions han estat més abundants, amb una precipitació acumulada de 147,8 mm a Sorteny; mentre que al sud s’han situat més a prop del normal amb 66,2 mm a la Borda Vidal. La mitjana de totes les estacions ha estat de 97 mm.
El dia més plujós del mes va ser el dijous 6, amb registres per sobre dels 25 mm a gairebé totes les estacions del país, i a més que es va produir la primera nevada consistent de la temporada, amb neu contínua per sobre dels 1.800 metres i gruixos que van arribar als 20 centímetres. El divendres 14 es van registrar acumulacions de 42,4 mm en 24 hores a Sorteny i de 7,7 mm en 30 minuts a la Comella, unes precipitacions que van ser en forma de pluja a totes les cotes del país i en un primer moment es van acompanyar de fang.
Cal destacar també les precipitacions dels dies 20 al 2025, coincidint amb les baixes temperatures, que van deixar un paisatge hivernal amb nevades a totes les cotes, modelades pel fort vent.