“Puc entendre una part del que expressa la ciutadania”, ha manifestat el ministre durant el debat, però alhora ha volgut treure pit dels avenços fets en matèria de protecció ambiental, assegurant en haver doblat la superfícies protegida “hem fet més avenços en tres anys que en els darrers 20 o 25”.
Inicialment Escalé ha acusat el Govern de “copiar i enganxar” parts de l’informe d’impacte ambiental del projecte del parc eòlic del Maià, arran d’uns errors detectats en la documentació feta pública pel comú de la Massana, però Casal li ha rebatut recordant-li que el citat document l’havia elaborat una empresa privada per encàrrec del comú i no el Govern. “No és culpa del Govern”, ha sentenciat.
Tot i la insistència del líder de Concòrdia per mirar d’aconseguir que el ministre es pronunciés sobre una possible retirada o replantejament del projecte no ho ha aconseguit, també ha trobat una negativa quan ha demanat si era l’executiu qui havia decidit l’emplaçament. Guillem Casal ha reiterat que els procediments fixats per la llei són els que són i per tant, s’ha apostat per un procés “garantista”, sense opinions polítics i que no entrarà a valorar res sense tenir l’avaluació ambiental definitiva. Una avaluació que no es pot fer fins que no s’hagi tancat el termini d’exposició pública, s’hagin estudiat les possibles al·legacions i s’hagin contestat. “Tenim encara dos mesos per davant de feina”, ha assenyalat el ministre, que alhora ha deixat clar que estan oberts a treballar amb qualsevol privat o administració pública que vulgui tirar endavant un projecte o que vulgui torbar alternatives, però que en aquest cas, “nosaltres no som els promotors i no podem decidir si va allà o no. No ens correspon”.