Segons les dades fetes públiques aquest dimecres per Acció Climàtica, la temperatura més alta va ser de 13 ºC el passat dia 8, registrada al roc de Sant Pere (1.105m), mentre que la més baixa va ser de -17,8 ºC el dia 7 a les Fonts d’Arinsal. El gener d’enguany ha estat fred, especialment les temperatures màximes, que han estat -1,6 ºC per sota de la mitjana climàtica. Les temperatures s’han mantingut la majoria dels dies a la part negativa de l’anomalia degut a les nombroses pertorbacions que ens han afectat al llarg del mes, com Goretti, Harry, Chandra o Kristin.
El gener ha estat també molt plujós, més del doble de la mitjana climàtica, i dos de cada tres dies hi ha hagut precipitacions. S’ha arribat a acumular 136,1 mm a la Central de FEDA, i uns 125 mm de mitjana a totes les estacions. Tot i que la quantitat de precipitació acumulada és comparable a la del 2020, aquell any va ser més càlid i la precipitació en forma de neu no va ser tan abundant com enguany.
Les precipitacions en forma de neu han estat contínues i abundants a totes les cotes, i també han anat acompanyades d’episodis de vent fort, la qual cosa ha fet que la neu s’hagi mobilitzat i acumulat en forma de plaques de vent. Com a resultat, el perill d’allaus ha estat alt -entre nivell 3 i 4- durant aquest mes.
Destaquen les precipitacions del divendres 9 amb altes acumulacions al nord del país. El dissabte 17 i el dimarts 27, les precipitacions van ser abundants a tot el territori, amb acumulacions superiors als 20 mm en 24 hores en nombroses estacions de la xarxa. Finalment, pel que fa al vent, les ràfegues més fortes del gener es van produir el dissabte 10, dia en què es van registrar fins a 144 km/h a les Fonts d’Arinsal i 138 km/h a la tosa dels Espiolets, a Soldeu.