El 90% dels caps de bestiar boví del país estan vacunats contra la dermatosi nodular

Casal celebra que el Principat s’hagi pogut mantenir lliure de la malaltia i assegura que amb la vaccinació del 100% de les explotacions està garantida la immunitat de grup

Un veterinari del ministeri administrat un vaccí contra la dermatosi nodular contagiosa a una vaca. ANA

El departament d’Agricultura ha administrat 1.838 vacunes als caps de bestiar de totes les explotacions de boví del país, arribant gairebé al 90 % dels caps de bestiar vacunats. Així ho ha donat a conèixer el ministre portaveu i de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, Guillem Casal, que vistes les dades, l’administració del vaccí ha arribat de forma satisfactòria al 100% de les explotacions. Segons Casal, amb les vacunes administrades fins avui, està garantida la immunitat de grup i per tant, s’evita que els animals es puguin contagiar amb el virus si donat el cas es produeix algun rebrot en els territoris veïns.

Casal ha remarcat que el pla de vacunació impulsat pel servei de veterinaris del Govern, es va compartir amb el sector i aquest ha col·laborat i s’ha mostrat predisposat perquè la cabana pogués rebre les vacunes.

En detall, Casal ha explicat que s’han administrat 1.838 vacunes als caps de bestiar de totes les explotacions arribant gairebé fins al 90% dels caps de bestiar vacunats. Tal com ja es va explicar, s’ha prioritzat la vacunació de tots els animals en edat reproductiva (≥ 2 anys d’edat); els animals de recria (≥ 1 i < 2 anys d’edat); i tots els animals que es trobin a l’engreix. Així no s’han vacunat animals nounats, que rebran el vaccí a mesura que arribin a l'edat recomanada (4 mesos d'edat).

Igualment, ha recordat que a Andorra no s’ha registrat cap cas d’aquesta malaltia i s’ha fet un seguiment constant, amb accions preventives per evitar l’arribada del virus. D’aquesta manera, s’ha complert l’objectiu de mantenir el país lliure de dermatosi nodular contagiosa, evitant així greus conseqüències per al sector.