Així ho han explicat la ministre de Justícia i Interior, Ester Molné, i el director de la policia, Bruno Lasne, al tomb de l’acte de jura de la 59a promoció del cos de policia. Nou efectius, vuit homes i una dona, han pres possessió del càrrec, i també ho ha fet una integrant de la 58a promoció que no va poder fer el pas al seu dia per motius personals. “Avui incorporem deu policies i amb els vint que acabaran la formació el novembre s’arriba als 285 agents. Pel Govern la policia i la seguretat ciutadana és una prioritat”, ha dit Molné en declaracions prèvies a l’acte. I ja després, el cap de Govern, Xavier Espot, s’ha reiterat en el mateix sentit. La ministra ha reconegut que “ens atansem molt als 300 que reclamava el director”.
Bruno Lasne ha explicat també que per al 2027 hi ha deu places més pressupostades. I entre això, les vacants que generin les jubilacions i que no cal dotar de nou i les places que s’alliberin i, per tant, es puguin mirar de reomplir a partir del concurs de sergents que hi ha en marxa, la voluntat és que durant el proper exercici se superin lleugerament els 300 efectius. La ministra i el director de policia han ressaltat la creació del nou grup per combatre el contraban al Pas però Lasne ha deixat clar que no es dedicaran només els agents a l’antifrau si no que suposaran “un reforç a fronteres”.
Evidentment, no són els funcionaris que ara arriben al departament els que necessàriament passaran a constituir el nou grup. Primer s’oferirà a gent que ha estan al cos si estan interessats en canviar de grup o divisió. Si no fos el cas, si que els nous agents, en la mesura que sigui necessari, seran enviats al Pas de la Casa o al grup que es cregui prioritari si no hi ha alternatives prèvies dins de la casa.
UNIFORMATS AL CARRER
Tant el director del cos com la ministra han coincidit a afirmar que una de les unitats que es dotarà de més efectius a partir de les noves incorporacions és la de seguretat ciutadana. L’objectiu és que hi hagi cada cop més policia al carrer, si és possible. I que els nivells de seguretat no es rebaixin. En aquest sentit, Lasne ha admès que el cos té interès en trobar tècnics i assessoraments externs en grups especialitzats. Així, per exemple, a la unitat socioeconòmica.
Es mirarà de reforçar amb algun efectiu més el grup de delictes tecnològics, encara que aquest també és un d’aquells on poden anar persones especialitzades que no hagin de ser necessàriament uniformades. Les uniformades es volen per al carrer. No obstant això, el director del cos ha explicat que no sempre que s’han convocat places s’ha aconseguit que generessin prou interès. I segurament un dels problemes és que es demana una formació acadèmica que al privat està molt millor valorada, especialment des del punt de vista salarial.