Així, l’empresa adjudicatària haurà de proporcionar una metodologia sòlida, adaptada i estandarditzada de realització que permeti, d’una banda, acompanyar a Protecció Civil i al Govern en les diferents fases. D’altra banda, també haurà de garantir l’eficiència i l’alienació dels treballs amb els objectius estratègics establerts tot prioritzant la qualitat, l’adaptació a les necessitats del projecte, la disponibilitat dels equips de treball i l’excel·lència tècnica.
El concurs públic és internacional s’obrirà dimecres vinent, quan es publiqui al BOPA l’edicte corresponent. A partir d’aquí, les empreses interessades disposen d’un termini de poc més de tres setmanes, fins al 24 d’abril, per presentar les seves propostes.
Des del Govern es reitera que el servei 112 constitueix una infraestructura d’alt interès públic, directament vinculada a la seguretat i a la protecció de la població. Tal com va destacar la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, durant la presentació del projecte, aquest és “ambiciós i estratègic amb l’objectiu d'optimitzar la gestió del risc, la coordinació dels recursos disponibles i la capacitat de resposta efectiva davant les emergències”.
El futur Centre Nacional d’Emergències, tal com ja es va explicar quan es va signar el conveni amb Andorra Telecom, s’ubicarà a la primera planta de l’edifici Nexus. La posada en funcionament del Servei d’Atenció de Trucades d’Emergència, a un únic telèfon d’emergències, 112, i del Centre Nacional d’Emergències està previst per l’any 2027.