Segons exposen en un comunicat, el Govern defensa que Andorra necessita atraure treballadors, però per retenir el talent i donar estabilitat al mercat laboral s’ha de facilitar que aquestes persones puguin desenvolupar aquí el seu projecte de vida, amb les seves famílies. Per això cal afrontar el debat des d’una perspectiva més global i amb una visió a mitjà i llarg termini, la qual cosa ajudaria a abordar el problema dels reagrupaments irregulars i les expulsions.
En aquest sentit, la presidenta suplent del grup parlamentari, Núria Segués, ha demanat la relació d’expedients oberts des de l’any 2021 fins a l’actualitat per presumptes reagrupaments familiars irregulars, amb la data d’obertura, els motius que han originat la tramitació i el nombre d’unitats familiars amb fills menors d’edat afectades, com també el nombre total de menors afectats. També vol conèixer quines mesures administratives s’han adoptat amb els expedients resolts i el nombre de persones que han perdut el permís de residència a conseqüència d’aquests procediments.
Finalment, pel que fa als 68 expedients per reagrupaments familiars irregulars oberts durant el que portem d’any, es demana, entre d’altres, per l’estat de la tramitació, el nombre de persones afectades (especificant si hi ha menors) i la situació laboral de la persona titular del reagrupament.