Així, el que s’ha fet en aquesta primera reunió ha estat llegir una per una totes les propostes de modificació presentades al text. En total, n’hi havia 61. D’aquestes, 23 corresponien al grup demòcrata; 19 a Concòrdia, 10 als socialdemòcrates i 9 a Ciutadans Compromesos. Ara bé, quinze ja no es podran analitzar perquè des de Sindicatura s’ha decidit no acceptar-les perquè, s’entén que no compleixen el que marca el reglament del Consell.
Més concretament, són sis de DA i sis de CC, relatives als comptes de l’Agència de Protecció de Dades (APDA). S’havien presentat, juntament amb altres que sí que han superat el filtre, a petició de la nova cap de l’entitat, Jèssica Obiols, per adaptar algunes partides del pressupost, elaborat per la seva antecessora, Resma Punjabi. Les sis propostes ara tombades són les que fan referència a la venda del cotxe que té l’APDA per poder finançar aspectes com la compra de llibres o publicacions o l’enviament de cartes, entre altres. Pel que fa a les del PS que han quedat fora del debat en comissió, entre aquestes hi ha la que volia establir l’obligació d’aplicar l’IPC a tots els salaris.
Cal recordar, a més, que la comissió tampoc té sobre la taula esmenes d’Andorra Endavant. El grup que lidera Carine Montaner les va presentar, però un cop s’havia superat el termini fixat per la darrera pròrroga demandada i, per tant, han quedat fora. El gruix de la feina es farà la setmana vinent. Tot fa pensar, però, que s’anirà de pressa i que la majoria imposarà el seu criteri per refusar les propostes dels grups de l’oposició. De fet, de cara a la setmana vinent es preveuen tres reunions més, però fonts consultades ja donen per fet que s’enllestirà gairebé tot amb certa agilitat.
I és que, segons les fonts consultades, es preveu que el text es pugui portar al ple en la sessió ordinària prevista per al dia 22. Per tant, si es vol complir amb els terminis, caldrà accelerar. En tot cas, si aquests tempos es compleixen, el pressupost podria entrar en vigor a mitjan febrer.