Vicky Jiménez supera un duel maratonià i s’estrena amb triomf a la prèvia de l’Open d’Austràlia

L’andorrana remunta davant la canadenca Kayla Cross (4-6, 6-4 i 7-5) després de més de dues hores de joc a Melbourne Park

Vicky Jiménez, en el seu debut aquest curs a Melbourne, Austràlia. AUSOpen

Vicky Jiménez Kasintseva ha començat amb bon peu el seu camí al primer Grand Slam de la temporada. Aquesta matinada, l’andorrana s’ha imposat a Kayla Cross en la primera ronda de la fase prèvia de l’Australian Open, en un duel molt exigent resolt en tres sets (4-6, 6-4 i 7-5) i amb una durada de 2 hores i 22 minuts.

El partit, disputat a Melbourne Park, ha començat costa amunt per a la cap de sèrie. La canadenca, de 20 anys i número 198 del rànquing WTA, ha sabut aprofitar dues ruptures de servei per adjudicar-se el primer set. Jiménez ha resistit salvant una primera bola de set, però no ha pogut evitar el 4-6 final.

Lluny de desanimar-se, la tennista andorrana ha reaccionat amb determinació. En un segon parcial molt igualat, ha mantingut la solidesa en els moments clau i ha aprofitat la primera bola de set per trencar el servei de Cross i tancar el set per 6-4, forçant així el desenllaç definitiu.

El tercer set ha estat un autèntic pols de resistència i intensitat. Totes dues jugadores han intercanviat cops potents i jocs molt disputats, amb oportunitats perquè Jiménez tanqués abans el partit. El moment més delicat ha arribat amb el darrer servei de l’andorrana, quan ha hagut de salvar fins a tres boles de ‘break’. Superat aquest escull, ha guanyat confiança i, en l’últim joc, no ha fallat: a la segona bola de partit ha segellat el 7-5 definitiu.

Amb aquest triomf, Vicky Jiménez, cap de sèrie número 9 de la fase prèvia i actual número 114 del món, accedeix a la segona ronda, on s’enfrontarà a la xinesa Lin Zhu, número 161 del rànquing WTA. El partit es disputarà la matinada de dimarts a dimecres, amb horari encara per confirmar.

Etiquetes: