La cursa, amb 58 participants, ha estat marcada per l’altíssim nivell i per una arribada molt ajustada. Moya ha travessat la meta just per darrere del finlandès Santtu Heikkinen, 30è amb 4:01.73, i per davant del danès Gustav Bendsen (4:02.07) i del noruec Moa Abounnachat Bollerød (4:02.63).
L’andorrà ha explicat després de la prova que la gran quantitat d’atletes ha dificultat els moviments dins del grup. “Érem moltíssims atletes, de moltíssim nivell, el top mundial, i ha costat molt moure’s en carrera”, ha reconegut Moya, que durant la primera part ha intentat córrer protegit del vent.
El corredor de la Federació Andorrana d’Atletisme (FAA) ha admès que ha comès “un petit error” en la primera corba quan ha intentat progressar, una maniobra que l’ha obligat a traçar-la per l’exterior després que diversos rivals el superessin per dins. Ja en els darrers 600 metres ha buscat avançar posicions i ha intentat un canvi de ritme a falta de 400, però ha arribat al tram decisiu amb les forces justes.
Tot i això, Moya ha valorat positivament el resultat. “Crec que és un molt bon resultat per acabar la temporada”, ha assegurat. “He estat molt a prop del top 30, només a 18 centèsimes, en un campionat del món amb el màxim nivell possible, o sigui que n’estic molt orgullós”, ha afegit.
La dimensió de la marca de Moya també queda reflectida en els registres de la prova. Fins a 27 atletes han baixat dels quatre minuts i dotze han corregut més ràpid que el temps que va donar el títol mundial a Riga el 2023. A més, s’han establert diversos rècords nacionals i una plusmarca d’Oceania. La victòria ha estat per a l’alemany Robert Farken, que s’ha proclamat campió del món amb 3:51.80, millor marca mundial de l’any. El nord-americà Yared Nuguse ha estat segon amb 3:52.33, mentre que el luxemburguès Ruben Querinjean ha completat el podi amb 3:52.77.
GUILLEMOT, LA CAMPIONA FEMENINA
En categoria femenina, la francesa Agathe Guillemot s’ha imposat amb 4:22.74, seguida de l’etíop Freweyni Hailu (4:24.35) i la kenyana Mirriam Cherop (4:25.71). El bronze de Cherop també ha tingut vinculació andorrana, ja que l’atleta és entrenada pel director tècnic de la FAA, Josep Carballude.
El rècord de Copenhaguen culmina una temporada en què Moya també ha establert les plusmarques andorranes dels 1.500 metres, amb 3:34.54, i dels 800 metres, amb 1:46.02. Ara, l’atleta iniciarà un període de descans abans de preparar la pròxima campanya. La participació andorrana al Mundial de Cursa en Ruta encara no ha acabat. Aquest diumenge serà el torn d’Ariadna Fenés, que prendrà la sortida de la mitja marató a les 9:10 hores.








Comentaris