“Hem de reflexionar si formem part del problema o de la solució”

El màxim mandatari del MoraBanc Andorra, Gorka Aixàs, admet que no se sent còmode amb el rumb del club els darrers anys i assegura que ni ell ni el mànager general Francesc Solana han decidit encara si continuaran la temporada vinent al capdavant del club

El president del MoraBanc Andorra, Gorka Aixàs, al pavelló Toni Martí. MoraBanc Andorra

La permanència a l’ACB no ha esvaït els dubtes sobre el futur del MoraBanc Andorra. Tres dies després de certificar la salvació, el president del club, Gorka Aixàs, ha admès aquest dilluns a RNA que tant ell com el general mànager, Francesc Solana, han d’obrir un període de reflexió per decidir si continuen al capdavant del projecte. El dirigent ha anat un pas més enllà del que ja havia insinuat divendres i ha reconegut que no se sent identificat amb el rumb que ha seguit l’entitat durant les últimes temporades. “Jo no em trobo còmode amb com estem fent les coses aquestes darreres temporades”, ha afirmat Aixàs durant l’entrevista. “Hem de reflexionar si formem part del problema o si podem formar part de la solució”, ha afegit.

El president tricolor ha fet aquestes declaracions després de qualificar el curs 2025-26 com “inequívocament” una mala temporada. De fet, s’ha recordat que les deu victòries aconseguides representen el pitjor registre del club en les seves quinze participacions a l’ACB, fins i tot per sota de la campanya del descens. Tot i això, ha defensat la capacitat de reacció de l’equip en els moments més crítics. “Quan marxem de Burgos tots tenim la sensació que hem baixat de categoria. Però hem tingut la resiliència d’espantar aquests fantasmes i seguir lluitant fins a l’últim segon”, ha destacat.

La gran novetat de l’entrevista, però, ha estat l’escenari d’incertesa que ha dibuixat sobre els principals càrrecs de l’entitat. Aixàs ha explicat que encara no ha mantingut cap conversa amb Francesc Solana en tot el curs per abordar la continuïtat de cap dels dos. “El Francesc i jo no ens hem assegut a parlar d’això ni un segon durant aquesta temporada”, ha revelat. Segons ha argumentat, tota l’energia del club s’ha centrat exclusivament en aconseguir la permanència. “L’important era salvar la categoria. Ara vindrà la reflexió i prendre les decisions adequades”, ha assegurat.

Els interrogants de futur del MoraBanc Andorra

De fet, el mandatari ha deixat clar que no hi ha cap decisió presa. “No tinc ni idea de qui seria el president si jo no segueixo. Tampoc tinc ni idea de qui seria el director esportiu si no continua el Francesc”, ha admès. La decisió final, ha explicat, correspondrà a la junta directiva, que haurà de valorar si els actuals responsables són les persones adequades per liderar la nova etapa.

Més enllà dels noms propis, Aixàs ha insistit repetidament en la necessitat de recuperar la identitat que, al seu entendre, ha caracteritzat històricament el club. “Nosaltres sempre hem estat un club ambiciós, que intentava fer més del que tocava i més del que deien les seves possibilitats econòmiques. Això és el que ens ha portat fins aquí”, ha defensat. Per això considera que el principal repte de futur va molt més enllà de la confecció de la plantilla. “Aquests últims quatre anys no estem fent això. Ens estem desfigurant”, ha lamentat.

En aquest sentit, ha remarcat que qualsevol decisió sobre l’estructura del club haurà de tenir com a objectiu recuperar aquesta identitat. “Si jo he d’estar aquí, ha de ser per tornar a ser el que nosaltres hem estat històricament”, ha sentenciat. De fet, ha arribat a afirmar que el gran debat que s’obre ara és determinar si els actuals responsables poden continuar liderant aquest procés de reconstrucció. “Hem d’analitzar si formem part del problema o si podem formar part de la solució”, ha reiterat.

AIXÀS OPTA PER TABAK

Pel que fa a la banqueta, Aixàs sí que ha deixat clara la seva opinió. Preguntat per la continuïtat de Zan Tabak, el president ha assegurat que la seva opinió és que “hauria de continuar”, sempre que el tècnic croat també ho vulgui. En canvi, ha evitat avançar qualsevol decisió sobre la resta de l’estructura esportiva, que es decidirà en els pròxims dies per arrencar l’abans possible amb la confecció de l’equip.