Jornada rodona per a les ‘Grandalles’ al Campionat d’Europa Conference que se celebra al Centre de Tecnificació d’Ordino. Amb tres victòries incontestables en un sol dia, la selecció femenina de rugbi de set d’Andorra ha fet valdre la seva condició d’amfitriona per classificar-se com a líder del grup A i assegurar-se un lloc a les semifinals, on es jugarà l’ascens de categoria.
El dia ha començat de la millor manera per a les tricolors, amb una autoritària victòria contra Montenegro per 41 a 5, després d’un inici fulgurant amb un parcial de 22 a 0 abans del descans. Més tard, les andorranes han mantingut la intensitat i han superat Bulgària per 34 a 0 amb sis assajos, dos d’ells transformats. Finalment, han arrodonit la fase de grups amb una nova demostració de força: 38 a 0 davant Malta, amb sis assajos més, quatre d’ells transformats.
Amb una defensa que ha ofegat els atacs rivals i una actitud inqüestionable, l’equip dirigit per Titi Bosqué i Thibault Renart Fox ha estat intractable. Destaca especialment la tasca de Noelia Pauls Guasch, omnipresent en defensa i decisiva en atac, marcant punts en tots els partits. També han tingut un paper destacat les germanes Noa i Zoe Sánchez Llaudet.
Després de la classificació, la capitana Erika Maldonado ha volgut rebaixar l’eufòria: “Avui ens ha anat bé, i això ens fa alegria i orgull d’estar casa, però ara com ara, hem de recuperar-nos, descansar, i només pensar en el pròxim partit”. Demà, Andorra s’enfrontarà a Luxemburg, segona del grup B, en una semifinal que decidirà quin dels dos equips aconsegueix l’ascens a la categoria Trophy. L’altra semifinal la disputaran Croàcia i Montenegro.