Les oficines d’Immigració han tornat a ser aquest divendres un dels punts calents abans de l’estrena de la competició. Diversos membres de clubs de futbol hi han fet cua per acabar de regularitzar la documentació dels jugadors i poder completar les inscripcions abans dels primers partits del cap de setmana. Una imatge que evidencia que, malgrat la creació de la quota específica per a esportistes professionals després dels problemes de la temporada passada, alguns equips han tornat a arribar amb els deures pendents als últims dies abans de l’inici de la lliga.
La situació, això sí, ha evolucionat considerablement durant les últimes hores. Segons les dades que consten al web de la FAF, l’Sporting Escaldes i l’FC Santa Coloma tenen 22 futbolistes inscrits; l’Inter Escaldes, 24; el Casa de Portugal, 18; l’Atlètic Escaldes, 20; el Carroi, 19, i l’Esperança, 22. Tots ells superen ja les 16 llicències que exigeix la normativa federativa. Per sota d’aquesta xifra continuen el Ranger’s i la Penya Encarnada, tots dos amb 12 jugadors inscrits. Malgrat no arribar encara al mínim de 16 fitxes, els dos clubs podrien completar alguna inscripció a darrera hora i disposar dels 13 futbolistes necessaris per poder disputar un partit.
Més delicada és la situació de l’FC Ordino. El club ordinenc, immers en el procés de ‘traspàs’ de la presidència a una societat mexicana, només comptava aquest divendres amb sis jugadors inscrits al web oficial de la FAF. Amb aquestes xifres, i si la situació no canvia durant les pròximes hores, no disposaria dels efectius necessaris per disputar el partit de diumenge contra l’Sporting Escaldes.
Des de l’entorn dels nous inversors, però, es transmet tranquil·litat. Els dirigents mexicans han assegurat a la propietat que disposen d’una vintena de llicències i que la majoria ja estan actives en el seu compte personal. La previsió és que els futbolistes apareguin inscrits aquest dissabte al web federatiu i que, per tant, l’equip pugui afrontar amb normalitat l’estrena del campionat.
QUOTA ESPECÍFICA DE 150 PERMISOS PROFESSIONALS
La situació recorda, inevitablement, els problemes viscuts la temporada passada, quan l’esgotament de la quota de permisos de residència va impedir als clubs tramitar noves autoritzacions i va acabar provocant l’ajornament durant més d’un mes de l’inici de la competició. Govern i FAF van crear posteriorment una quota específica de 150 permisos per a esportistes professionals, deu dels quals corresponen a cadascun dels clubs de la Lliga Multisegur, amb l’objectiu d’evitar que l’escenari es repetís. A menys de dos dies perquè es completi la primera jornada, la majoria dels equips ja tenen la situació resolta. Les últimes hores, però, continuaran sent frenètiques per als clubs que encara tenen futbolistes pendents de validar i, especialment, per a un Ordino que confia que les llicències apareguin a temps per poder saltar diumenge a la gespa.