L’FC Andorra surt ben parat d’una jornada que torna a encendre el malestar amb l’arbitratge

Ibai Gómez va esclatar novament contra el col·legiat després del 2-2 a Osca, en un partit que l’equip sent com una derrota però que el manté a la zona tranquil·la de la classificació amb 17 punts

Ibai Gómez, molt enfadat amb l'arbitratge de la segona meitat a Osca. FCA

L’FC Andorra va sortir d’El Alcoraz amb un punt i molta ràbia continguda. Després d’una primera part excel·lent, els tricolors van acabar cedint un empat (2-2) que Ibai Gómez va qualificar amb amargor: “Estem molt fotuts. Només hi havia faltes per a un costat”, va sentenciar en roda de premsa. El tècnic basc va carregar amb duresa contra una actuació arbitral que considera desequilibrada i va assegurar que hi ha “coses incontrolables que no depenen del joc”. Unes declaracions que s’afegeixen al malestar de l’staff tècnic i els dirigents tricolors en duels anteriors i que ja van comportar dues sancions al club.

L’entrenador va deixar entreveure que el segon gol de l’Osca va arribar precedit d’una falta no xiulada a Minsu, i va reclamar més transparència: “M’agradaria que algun cop els àrbitres també sortissin a donar explicacions”. La seva queixa no és nova: l’Andorra ja havia mostrat malestar per les decisions arbitrals en els duels contra el Mirandés (1-1) i el Leganés (1-2) a Encamp.

Tot i la frustració, el punt sumat a Osca no ha estat tan negatiu en termes classificatoris. L’equip escala fins a l’onzena posició amb 17 punts, tres per sobre del descens, a l’espera del Burgos-Castelló d’aquest dilluns. “A nosaltres empatar no ens val”, va afirmar Ibai, que tot i l’autocrítica, va insistir que “la primera part va ser excepcional” i que està “molt orgullós dels jugadors”.

Classificació de la jornada 13 amb alguns duels encara per disputar.

En l’aspecte individual, Villahermosa i Minsu continuen sent els grans referents ofensius. El migcampista català ja suma 4 gols i 2 assistències, i l’extrem coreà 3 gols i 3 assistències, participant conjuntament en dotze dels setze gols de l’Andorra a la Lliga Hypermotion. Dues figures que sostenen l’equip en un moment de resultats irregulars però sensacions creixents.

Perquè tot i acumular sis jornades consecutives sense sumar els tres punts, la nota positiva és que l’equip suma tres duels seguits sense perdre. L’Andorra, debutant a la categoria de plata aquest curs, manté una trajectòria sòlida, però el debat sobre els arbitratges continua latent. Ibai Gómez, fidel al seu discurs, va tancar la roda de premsa amb un to mesurat però contundent: “Seguirem treballant en el que depèn de nosaltres. La resta, malauradament, no sempre està a les nostres mans”.