En un altre duel marcat per les baixes temperatures que no han convidat a una gran assistència a Encamp, l’FC Andorra ha encetat el partit amb diverses novetats a l’onze inicial. Carles Manso ha apostat per Èdgar González, que s’ha estrenat com a titular amb la samarreta tricolor en substitució del sancionat Molina, mentre que Imanol ha ocupat el carril dret a causa de les molèsties físiques de Martí Vilà. En atac, Manu Nieto ha pres el relleu de Lauti i s’ha mostrat molt actiu i intens des del primer minut.
Els tricolors han intentat assumir el protagonisme amb la pilota, però la primera ocasió clara ha estat per a l’Osca. Abans dels vint minuts, Dani Ojeda s’ha plantat sol davant Yaako, però ha enviat la rematada fora quan ja es cantava el gol. L’avís ha servit d’esperó per a un Andorra que, pocs minuts després, ha colpejat amb contundència.
En una transició dels tricolors, Álvaro Martín ha penjat una pilota precisa a Manu Nieto, que l’ha baixada amb molta qualitat per deixar-la de cara a Yeray. L’extrem no ha perdonat i ha connectat una empalmada perfecta des de la frontal al pal llarg per signar un autèntic golàs al 22’. El davanter ha allargat així el seu idil·li amb el gol, sumant ja dues dianes i una assistència en només tres partits com a tricolor, i estrenant-se davant l’afició a Encamp.
Empès pel gol, l’Andorra ha viscut els seus millors minuts. Yeray s’ha convertit en un autèntic malson per a la defensa aragonesa i, en una nova acció individual, ha servit una passada enrere a Villahermosa que la rereguarda visitant ha pogut bloquejar en última instància. Els locals s’han bolcat en atac a la recerca del segon, amb Álvaro Martín i Manu Nieto com a principals generadors de perill, exigint en múltiples ocasions a Dani Jiménez.
Tot i això, l’Osca no ha renunciat a l’atac i ha buscat fer mal, sobretot, a través de centrades laterals. En una d’aquestes accions, al minut 36, una pilota curta i baixa d’Ángel Pérez pel costat dret ha trobat Kortajarena, que ha rematat amb el cap per establir l’empat sense massa oposició. Yaako ha arribat a tocar la pilota, però no ha pogut evitar l’1-1. L’empat ha refredat lleugerament l’empenta tricolor en el tram final del primer temps, que s’ha tancat amb igualtat al marcador després d’uns primers 45 minuts intensos per als tots dos conjunts, que, això sí, han acabat amb Gael allunyant el perill de l’àrea petita.
La segona meitat ha arrencat amb el mateix protagonista: un Yeray que ha provat un xut ben intencionat al pal llarg que no ha trobat porteria i l’Andorra buscant perill amb els extrems. Cerdà també ha complicat la defensa de l’Osca amb una centrada a la que Nieto no ha pogut arribar-hi. Només havia d’allargar la cama el punta andalús, que no ha sabut interpretar-ho. Abans d’entrar a l’hora de partit, Manso ha fet els primers canvis a la recerca del triomf: Minsu i Lautaro han sumat cames fresques a l’atac en les posicions de Cerdà i Nieto.
L’Osca també ha fet fins a tres canvis (Cantero, Álvarez i Jordi Martín) només començar el segon temps, veient que els andorrans els estaven endarrerint en excés. Els de ‘Bolo’, a més a més, estaven frenant els atacs locals a base de faltes, apujant la temperatura sobre el terreny de joc i aturant el ritme d’un equip liderat per Yeray, que ho provava de totes maneres, fins i tot amb remats acrobàtics. Un apropament de l’atacant càntabre ha servit perquè Lautaro pogués pentinar una pilota al punt de penal, però el seu remat ha sortit massa creuat, fregant el segon pal, que ha frustrat la graderia d’Encamp.
Entre els dos han continuat insistint sobre la porteria de Jiménez. També ho ha provat Minsu acabant la jugada des de la frontal, amb un remat que ha sortit desviat. Mereixia el gol l’Andorra, però calia anotar-lo abans que pogués emportar-se un ensurt. Tot i que l’Osca estava més pendent d’aconseguir l’empat que no pas de res més. Álex Calvo i Olabarrieta han estat els següents canvis en aportar dinamisme als últims metres per una recta final que es preveia de setge constant.
Però pas a pas, l’Osca ha anat acostant-se a la porteria. I una passada enrere de Kortajarena des del costat esquerre ha trobat a Pulido, que no ha acabat enviant a porteria el seu xut, però ha deixat els andorrans amb l’ai al cor. Això ha esperonat l’Andorra a tancar l’equip de ‘Bolo’, amb centrades tancades que Lautaro no aconseguia rematar en condicions i una última substitució que ha permès a Marc Domènech gaudir dels últims minuts. El damnificat, un Yeray que estava creant molt perill en l’últim terç.
Incomprensiblement, l’àrbitre ha afegit només tres minuts. I els de Manso han acabat fastiguejats amb les pèrdues de temps visitants, però tampoc han pogut trobar una última oportunitat perillosa per sumar res més que un punt. Qui ha acabat calent, finalment, ha estat ‘Bolo’, que ha explotat davant els insults d'alguns integrants del públic en una situació que ha obligat a la intervenció de la policia per acordonar la banqueta visitant. L’Andorra, però, que no aconsegueix de fer d’Encamp el seu fortí.
MANSO: “EL RESULTAT NO ENS DEIXA GENS SATISFETS”
Carles Manso ha admès després de l’empat (1-1) contra l’Osca que el resultat “no ens deixa gens satisfets” i ha reconegut una sensació de “ràbia i impotència” després d’un partit en què l’FC Andorra ha dominat amb un 73% de possessió i 19 rematades, però sense traduir-ho en victòria. El tècnic ha insistit en la manca de contundència a les àrees com a clau del desenllaç, ha assegurat que l’equip “ha fet moltes coses per guanyar” i que el punt “no ens val de res”, i ha lamentat haver “perdut dos punts” a casa. Tot i valorar positivament el rendiment de Yeray i el debut d’Edgar González, Manso ha remarcat la necessitat de millorar els petits detalls, mantenir la continuïtat després del gol i seguir treballant amb ambició per convertir el bon joc en victòries.
FITXA TÈCNICA
FC Andorra (1): Yaako; Carrique, Gael Alonso, Èdgar González, Imanol (Álex Calvo, 71’); Akman, Villahermosa, Álvaro Martín (Olabarrieta, 71’); Yeray (Marc Domènech, 84’), Cerdà (Minsu, 59’) i Manu Nieto (Lautaro, 59’). Entrenador: Carles Manso.
SD Osca (1): Dani Jiménez; Toni Abad, Carrillo (Piña, 72’), Pulido, J. Alonso; Kortajarena, Portillo (Jordi Martín, 63’), Ángel P., Dani Ojeda (J. Álvarez, 63’); Enol Rodríguez (Cantero, 53’) i Jordi Escobar (Sergi Enrich, 72’). Entrenador: Jon Pérez ‘Bolo’.
Gols: 1-0 Yeray (22’), 1-1 Kortajarena (36’),
Targetes: L’àrbitre valencià Andrés Fuentes. Ha mostrat grogues a Yeray (31’), Imanol (69’) per part de l’FC Andorra. També a Toni Abad (3’), Jordi Martín (65’), J. Álvarez (74’), Sergi Enrich (84’) per part de l’Osca.
Incidències: Partit disputat davant 1.531 espectadors al Nou Estadi de la FAF (Encamp)