La cursa ha estat marcada per una primera mànega exigent, amb neu tova i irregular. Carrick-Smith ha marcat el millor registre amb 40.03, seguit de Cornella amb 40.96, empatat amb l’eslovac Adam Novacek (+0.93). Gabriel, per la seva banda, ha estat cinquè amb 41.25, situant-se a més d’un segon del líder. A la segona mànega, però, el guió ha canviat. Gabriel ha signat el segon millor temps amb 42.21, fet que li ha permès protagonitzar una remuntada fins a la segona plaça final. Cornella, en canvi, ha comès algunes errades que l’han relegat al tercer lloc.
La competició comptava amb un nivell molt elevat, amb esquiadors com el noruec Mathias Skaaland Larsen (16.61 punts FIS), el suec Adam Palmer (21.19), l’eslovac Novacek (22.67) o el mateix Carrick-Smith (23). Gabriel arribava amb 22.94 punts FIS i Cornella amb 23.00. D’entre tots ells, només el britànic ha aconseguit superar els dos andorrans, ja que Larsen ha estat novè, Novacek setè i Palmer cinquè. En aquesta cursa, Gabriel ha sumat 26 punts FIS i Cornella, 29.
Inicialment, per a la jornada també estava programat un segon eslàlom FIS, però finalment ha estat suspès i es disputarà la pròxima setmana. Després d’aquesta primera cita, l’expedició andorrana es traslladarà a Alpensia, on demà hi haurà jornada d’entrenament i l’endemà es disputarà el primer eslàlom de la Far East Cup (FEC), una competició de nivell continental equiparable a la Copa d’Europa.
Al final de la prova, Bartumeu Gabriel es mostrava satisfet amb la seva actuació. “Les condicions han estat variables, amb una primera mànega amb la neu tova i irregular. Per culpa d’alguns errors inicials, ens hem situat a 1,30 segons del guanyador en cinquena posició. A la segona, ja més adaptats, he fet un esquí sòlid i ràpid i he aconseguit el segon millor temps. Gràcies a la remuntada, hem passat de la cinquena a la segona posició davant d’esquiadors amb molt bon nivell. Ha estat un dia intens i estic força satisfet”, explicava.
Per la seva banda, Xavier Cornella destacava el nivell de la cursa tot i lamentar les errades a la segona mànega. “A la primera, l’anglès ha acabat primer, jo anava segon i a la segona el Bartu ha fet una molt bona mànega. Jo he fet alguna errada i he acabat tercer. Hi havia molt nivell i tots han quedat per darrere. Ha estat una bona cursa, però hem de continuar treballant per lluitar per la victòria”, afirmava.