Atlètic Escaldes i FC Santa Coloma es disputaran la Copa Constitució

Una semifinal marcada per la polèmica i una altra resolta a la pròrroga defineixen una final oberta que es disputarà al Nou Estadi de la FAF amb una classificació europea en joc

El derbi escaldenc va disputar-se a l'Estadi Nacional i no va estar exempt de polèmica. FAF

La Copa Constitució ja té final després d’unes semifinals intenses i plenes d’emoció. L’Atlètic Club Escaldes va remuntar ahir al vespre contra l’Inter Escaldes (2-1) amb un gol polèmic de Rodrigo Piloto, mentre que l’FC Santa Coloma va imposar-se amb contundència a la UE Santa Coloma a la pròrroga (3-0). El títol es decidirà en un duel entre dos equips amb aspiracions europees, amb seu prevista a Encamp i data encara pendent de confirmació.

En la primera, l’Atlètic Club Escaldes va superar l’Inter Escaldes per 2-1 en un duel molt competitiu. L’Inter va avançar-se al minut 23 amb un gol d’Alex Sánchez, però l’Atlètic reaccionava ràpid amb l’empat de Domi Berlanga (31’). A la segona meitat, Rodrigo Piloto culminava la remuntada al minut 60 amb un gol que ha generat polèmica perquè va acomodar-se la pilota amb les mans -generant una forta indignació entre els escaldencs- i va marxar sol contra el porter. Amb aquest gol, donava el bitllet per a la final als seus, que els podria garantir la classificació europea, tenint en compte que a la lliga ja no tenen opcions.

L'FC Santa Coloma, celebrant la victòria que els durà a la final.

A l’altra semifinal, l’FC Santa Coloma va derrotar la UE Santa Coloma en un partit llarg i dramàtic que va decidir-se a la pròrroga (3-0). Després de noranta minuts sense gols, Íñigo Barrenechea va obrir el marcador al minut 93. Guillaume López ampliava l’avantatge al 96 i, ja al tram final de la pròrroga, Sascha Andreu sentenciava al minut 119. D’aquesta manera, la final enfrontarà l’Atlètic Club Escaldes i l’FC Santa Coloma en la lluita pel títol de la Copa Constitució en un duel que, si res canvi, es disputarà al Nou Estadi de la FAF, a Encamp, amb data encara per determinar.

ANDORRA PRESENTA NOVES EQUIPACIONS

La selecció andorrana de futbol ha presentat les seves noves equipacions oficials en el marc del programa UEFA Kit Assistance Scheme, una iniciativa impulsada per la UEFA amb l’objectiu de proporcionar a les federacions europees equipaments d’alta qualitat i disseny professional de manera gratuïta. Aquest projecte busca garantir estàndards moderns, coherència visual i igualtat d’accés a material esportiu de primer nivell per a totes les associacions participants, reforçant així el compromís de l’organisme amb la solidaritat entre federacions.

Una de les principals novetats és que Andorra tornarà a vestir Adidas. Pel que fa al disseny, la primera equipació serà de color vermell, mentre que la segona serà blanca amb detalls tricolors inspirats en la bandera del país. Ambdues samarretes lluiran l’escut nacional al pit i presenten una imatge moderna i alineada amb els estàndards actuals del futbol europeu.