Alta mèdica per a la jugadora que va quedar inconscient en el Casa de Portugal-la Massana

El partit, disputat aquest dijous al vespre a Prada de Moles, es va suspendre de mutu acord després que la futbolista patís una forta topada i hagués de ser traslladada a l’hospital

La jugadora commocionada, sobre la gespa mentre esperaven l'arribada de l'ambulància. CDP Futbol Club

La jugadora del Casa de Portugal Yuli Alexandra Mina, que aquest dijous al vespre va quedar inconscient durant el partit contra l’FS la Massana, ha rebut l’alta mèdica després de sotmetre’s a diverses proves hospitalàries. L’incident, que va generar moments de tensió al camp de Prada de Moles, ha reobert el debat sobre la manca de serveis mèdics en algunes instal·lacions esportives de la federació.

Moments d’angoixa aquest dijous durant el partit de la lliga femenina de futbol 7 entre el Casa de Portugal i l’FS la Massana, disputat a les nou del vespre al camp de Prada de Moles, a Encamp. Una jugadora del conjunt local va haver de ser traslladada a l’hospital després de patir una forta topada que la va deixar inconscient sobre la gespa. L’acció es va produir durant la primera meitat, en una disputa per la pilota entre la futbolista del Casa de Portugal Yuli Alexandra Mina i una rival de la Massana. La jugadora havia guanyat la posició per velocitat, però després de la topada va caure violentament al terra i va impactar amb el cap sobre la gespa.

El cop va provocar que quedés inconscient durant uns instants, fet que va generar una gran preocupació tant entre les jugadores com a les banquetes. La situació es va complicar especialment perquè al camp no hi havia cap ambulància medicalitzada ni servei mèdic. Afortunadament, la parella de l’entrenador del Casa de Portugal, que també forma part de l’staff tècnic i és infermer de professió, va poder assistir la futbolista mentre arribaven els serveis d’emergència, que es van demorar més del compte.

La jugadora semblava que anava recuperant progressivament la consciència, però va ser traslladada directament a l’hospital per sotmetre’s a diferents exàmens mèdics. Finalment, va rebre l’alta vora la mitjanit. En declaracions a l’Altaveu, la mateixa futbolista ha explicat que es troba millor després del cop. “Estic una mica millor”, assegura. “Em van donar l’alta a l’hospital a la nit, després de moltes proves, i ja estic a casa”, afegeix.

La jugadora reconeix que recorda poc de l’acció. “Només recordo alguns episodis. Vaig xocar amb la noia i després ja no recordo gaire bé què va passar”, relata. També explica que després del partit encara tenia marejos: “Ahir tenia una mica de mareig, entre l’adrenalina del partit, el cop i tot plegat... Però ara ja estic millor”. La futbolista també ha volgut agrair la reacció tant del seu equip com del rival. “Sort dels entrenadors i de les jugadores, van estar molt pendents de mi”, afirma.

Davant la situació, els dos entrenadors i l’àrbitre van decidir suspendre el partit de mutu acord quan el marcador reflectia un 0-0 al minut 17. “L’ambulància va trigar i tothom estava preocupat, també l’altre equip, i es va decidir suspendre el partit”, explica.

MANCA D’EQUIPAMENTS A PRADA DE MOLES

Des del cos tècnic del Casa de Portugal, liderat per Pepe Mengual, s’ha lamentat la manca d’equipaments i cobertura sanitària en un camp com el de Prada de Moles, que asseguren que presenta diverses deficiències. En aquest sentit, reclamen la presència de personal de la Creu Roja o altres serveis assistencials, com fisioterapeutes, per evitar que situacions similars puguin derivar en conseqüències més greus.