Govern cedeix 37 cobertes d’edificis públics per fomentar la producció nacional d’energia renovable

El secretari d’Estat David Forné ha destacat que el projecte fomenta la col·laboració publicoprivada i permetrà produir l’energia equivalent al consum de 1.600 llars

El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, amb les noves plaques solars que s'implementaran.

El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha presentat aquest matí un projecte innovador que busca accelerar la transició energètica del país i la producció elèctrica nacional mitjançant la instal·lació de plaques solars a les cobertes de les escoles i dels edificis de les administracions generals. El projecte obrirà a concurs públic la instal·lació i explotació de plaques solars fotovoltaiques a les teulades de 37 edificis públics que actualment es troben en desús. Això permetrà a les empreses privades instal·lar les plaques solars i beneficiar-se de la producció d'energia, amb el compromís que les instal·lacions seran retornades a la propietat del Govern un cop finalitzi el període establert.

En la presentació que s’ha dut a terme a la terrassa de l’edifici administratiu de l’Obac -un dels punts on s’instal·laran- Forné ha destacat la valentia i la importància d’un projecte d’aquestes característiques que, consistirà en la cessió de 37 cobertes de l’administració que es troben en desús, com és el cas de la de l’edifici administratiu de l’Obac, l’Auditori Nacional, l’edifici dels bombers o també a les escoles. “Aquest projecte és molt ambiciós i també molt valent, ja que amb aquesta cessió de l’espai aconseguirem produir electricitat per unes 1.600 llars i contribuir en aquesta transició energètica”, ha manifestat el secretari d’Estat.

El Govern ha obert un concurs per a la concessió d’aquests espais, amb la possibilitat de contractar empreses del sector energètic o altres sectors, per tal d’afavorir la màxima competència i participació. El model de concessió permetrà als guanyadors del concurs gestionar les instal·lacions durant un període màxim de 20 anys. Durant aquest temps, els concessionaris podran injectar l’energia a la xarxa elèctrica nacional i rebre la compensació econòmica corresponent, establerta en les condicions que sortiran publicades al BOPA. Al final de la concessió, les instal·lacions de plaques solars seran retornades a l’administració amb un estat adequat, per continuar produint energia.

“Amb aquest model de col·laboració publicoprivada, estem fent un pas decisiu cap aquesta transició energètica i cap a augmentar la producció elèctrica nacional, tot aprofitant infraestructures ja existents”, ha afegit Forné. “Confio que serà un èxit perquè aquest projecte beneficia tant a les empreses com a l’administració i, al país en general”, ha conclòs.

Etiquetes: