La situació s’ha detectat de matinada i s’ha allargat durant bona part del matí. Qui volia contactar amb un telèfon fix dels clients afectats veia com era impossible. Després d’uns segons sense donar senyal, la trucada es tallava. No hi havia manera de contactar. I això és el que han viscut les darreres hores un bon munt de ciutadans.
Des d’Andorra Telecom, s’admet que, efectivament, hi ha hagut una incidència tècnica. Aquesta afectava especialment aquells abonats que reben trucades a través d’una centraleta, gestionada via el servei que ofereix la companyia. Fonts de la companyia han explicat que s’ha treballat “intensament” per resoldre la situació, que s’hauria iniciat de matinada. Pels volts de les dotze del migdia, s’ha pogut recuperar la normalitat.
De moment, més enllà de diferents empreses, també s’ha constatat afectació a alguna administració. Per exemple, el comú d’Encamp ha hagut d’informar via xarxa de la impossibilitat de rebre trucades. Des d’Andorra Telecom s’ha indicat que tenen constància de 20 incidències obertes entre els clients d’aquest servei.