Patacada d’estiu a Naturland: un 7% menys de visitants i facturació

(AMB VÍDEO) El parc de la Rabassa tanca la temporada per sota dels objectius amb 40.000 usuaris i atribueix els resultats a la meteorologia, una major contenció de la despesa i l’aturada del Tobotronc en plena temporada alta

La tirolina Eclipsi de Naturland, de les més visitades. Naturland

Naturland tampoc ha complert les expectatives que s’havia marcat per a aquest estiu. El centre d’activitats de la Rabassa ha tancat una temporada que qualifica d’“irregular” amb 40.000 visitants i una davallada del 7% tant de l’afluència com de la facturació respecte del mateix període de l’any passat. Un balanç per sota de les previsions que el parc vincula a diversos condicionants, entre els quals la meteorologia, una major prudència dels visitants a l’hora de gastar i els tres dies que el Tobotronc va haver d’estar aturat a mitjan agost.

Des de Naturland assenyalen que les condicions meteorològiques han condicionat l’afluència en alguns moments de la temporada. Al mateix temps, el centre ha detectat una major contenció de la despesa i considera que els visitants poden estar prioritzant propostes vinculades a la natura que no comportin un desemborsament addicional. “Ha estat un estiu molt irregular, i ha tingut un impacte negatiu tant en visites com en ingressos”, confessa el director general Miquel Llanas.

El director general de Naturland, Miquel Llanas, fent balanç de la temporada d'estiu.

A aquests factors s’hi va afegir un contratemps en un dels moments més importants de l’estiu. El Tobotronc va quedar fora de servei els dies 15, 16 i 17 d’agost, coincidint amb unes jornades de màxima afluència, segons explica el balanç. Una tempesta elèctrica va provocar una incidència tècnica que va obligar a interrompre temporalment el funcionament de l’atracció.

LA TIROLINA ECLIPSI, DELS PRODUCTES MÉS DEMANDATS

Tot i la patacada en les xifres globals, el balanç també deixa alguns resultats positius. La tirolina Eclipsi s’ha consolidat com un dels productes més demandats del parc. Les entrades Aventura Plus i Aventura Max, que inclouen aquesta activitat, han arribat pràcticament cada dia al límit de disponibilitat. Precisament, l’Aventura Max ha completat aquest any el seu primer estiu amb una bona resposta dels visitants. La modalitat permet concentrar un major nombre d’activitats en una mateixa jornada. Pel que fa a les propostes complementàries, les excursions a cavall han tornat a ser les que han tingut una millor acollida.

Amb la temporada estival tancada, Naturland mantindrà l’activitat durant la tardor. El centre obrirà tots els caps de setmana fins al 12 d’octubre, inclosos els períodes de l’11 al 13 de setembre i del 10 al 12 d’octubre. A partir del 17 d’octubre i fins al 22 de novembre, l’obertura quedarà concentrada a la cota 1.600 durant els caps de setmana, amb una oferta condicionada per la meteorologia.