Educació detecta 53 indicis d’assetjament escolar i en confirma 14 casos

Les dades del curs 2025 -2026 registren 42 casos d’absentisme greu o crònic durant el curs 2025-2026, amb una taxa global inferior al 0,75% del conjunt de l’alumnat de l’ensenyament obligatori

Josep Anton Bardina i Eugènia Duró, durant la roda de premsa d'assetjament i absentisme escolar, del 2025.

Educació va detectar al llarg del curs 2025-2026, 53 indicis d’assetjament escolars, dels quals 14 casos es van acabar confirmant. Pel que fa a l’absentisme escolar es van registrar 42 casos d’absentisme creu o crònic, tot i que la taxa dels tres sistemes educatius es manté per sota del 0,75% del conjunt de l’alumnat de l’ensenyament obligatori, una dada que evidencia el seguiment continuat que es fa des dels centres i els serveis implicats.

El ministeri s’ha reunit aquest dijous amb les comissions nacionals de lluita contra l’assetjament escolar i de seguiment de l’absentisme escolar per analitzar les dades del curs 2025-2026 i continuar avançant cap a un model cada vegada més preventiu, coordinar i eficaç per donar resposta a les situacions de risc que poden afectar el benestar dels alumnes. Entrant en detall, al llarg del curs passat es van detectar 53 indicis i es van acabar confirmat 14 casos d’assetjament escolar, el que segons apunten des del ministeri “posa de manifest la capacitat dels centres educatius per identificar de manera precoç possibles situacions de risc i activar ràpidament els protocols d’actuació i intervenint des dels primers senyals per protegir l’alumnat”.

Pel que fa a l’absentisme escolar, es van registrar 42 casos “greus o crònics”, tot i que la taxa global dels tres sistemes educatius continua per sota del 0,75% del conjunt de l’alumnat de l’ensenyament obligatori. A més, des d’Educació subratllen que aquest curs s’ha iniciat amb l’aplicació del nou decret d’absentisme escolar, que reforça el paper dels centres educatius en la prevenció i la gestió dels casos, millora la coordinació entre els àmbits educatiu i social i permet disposar d’indicador s homogenis per fer un seguiment més acurat de la realitat del país.

La reunió també ha servit per acordar la continuïtat del grup de reflexió que integra representants dels tres sistemes educatius i de diverses administracions, així com per avançar en l’evolució dels mecanismes de detecció i comunicació dels casos. L’objectiu és consolidar un model integral basat en la prevenció, l’educació emocional, la corresponsabilitat de tota la comunitat educativa i el suport als centres.

Etiquetes: