Concòrdia veu “poc ambiciosa” la reforma de la regulació de l’Ensenyament Superior

La formació esmena a la totalitat la modificació legislativa tramitada ara fa unes setmanes perquè consideren que es queda curta i lamenten que s’ha fomentat un model de centres privats que no garanteixen la qualitat dels seus estudis

Comentaris

Els parlamentaris del grup de Concòrdia.
Els parlamentaris del grup de Concòrdia. concordia

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Concòrdia veu poca ambició en els canvis que Govern vol introduir en la Llei de l’Ensenyament Superior. Per això, la formació que lidera Cerni Escalé ha presentat una esmena a la totalitat a la modificació legislativa que es va tramitar al Consell General. Lamenten que, fins ara, s’ha apostat per un model que afavoreix l’existència de centres privats que, però no garanteixen la qualitat dels estudis que ofereixen.

Per això, el grup parlamentari ha formulat l’esmena a la totalitat a la modificació de la Llei d’Ensenyament Superior. Es considera, s’ha explicat en un comunicat, que és una reforma poc ambiciosa tenint en compte el repte que representa, i que es limita a introduir modificacions puntuals a una llei marc que hauria de ser l’element essencial per definir el futur de l’ensenyament superior a Andorra”.

Així, per un costat es critica que “no aprofundeix en l’Estratègia Nacional d’Ensenyament Superior”. Aquesta, s’indica, hauria d’establir les directrius i les prioritats a llarg termini i orientar l’evolució del sistema”. Per altra banda, es lamenta que tampoc preveu cap regulació específica per a les noves universitats o institucions d’ensenyament superior, que, defensa Concòrdia, hauria d’anar en coherència amb el model i les necessitats del país”.

La formació recorda que els darrers anys hi ha hagut un increment significatiu del nombre d’universitats privades que s’han instal·lat a Andorra, “arran d’una manca de regulació específica”. Això, denuncien, té un impacte directe sobre la reputació internacional del país com a destinació d’ensenyament superior i posa en relleu la manca d’una aposta clara per un model basat en la qualitat i el valor afegit, en comptes d’un creixement basat en la quantitat de centres i titulacions que s’imparteixen”.

Comentaris

Trending