Els taxistes fan suport de manera majoritària als impulsors de la unió i la centraleta única

La candidatura liderada per Víctor Ambor i Armand Godoy aconsegueix 49 dels 67 vots que s’han emès en l’assemblea extraordinària per constituir de forma definitiva ATIA; les associacions ATA i ATI es mantindran de moment actives però en suspens

Víctor Ambor i Armand Godoy, a l'esquerra, presidint l'assemblea abans de ser proclamats president i vicepresident formals de l'ATIA.

Els taxistes han fet costat de manera molt majoritària als impulsors de la unió entre les dues associacions històricament existents al país -ATA i ATU- i, alhora, als defensors de la centraleta única digitalitzada a través d’operadors externs. D’aquesta manera, la candidatura encapçalada per Víctor Ambor i Armand Godoy, que fins ara comandaven en funcions la nova Associació de Taxistes Interurbans d’Andorra (ATIA), s’ha imposat clarament en una votació amb força paperetes delegades. En conseqüència, la resta de decisions que s’havien d’adoptar aquest dimarts han anat sempre en el sentit que pretenia l’actual junta directiva. 

Ambor ha assegurat que l’assemblea “ha anat bé. Contents els membres de la junta fundacional i contents, també, els socis”. Amb tot, a l’inici de la trobada, a la sala d’actes de la Llacuna i amb una trentena llarga de taxistes presents, es notava una certa tensió. De fet, la junta provisional era clarament defensora de la centraleta única amb els operadors actuals mentre que la candidatura liderada per Sergi Gil, que al seu dia va presidir l’ATA, hi veu més contres que pros, en tot plegat. En tot cas, Ambor i la seva llista han recollit 49 vots, amb un nombre de delegacions molt importants, i Gil ha obtingut 18 suports.

Els taxistes tindran eleccions: dues candidatures aspiren a agafar el lideratge de la nova agrupació

Com s’ha dit, de manera proporcional, aspectes com l’aprovació dels estatuts o la decisió de deixar el local que tradicionalment havia tingut -i encara té- l’ATA han rebut un suport equivalent. En tot cas, tot tira endavant com la junta oficialista i en funcions havia previst. És clar que hi ha un sector que no segueix la línia oficial. Però, ara per ara, no es preveu cap fractura. En aquest sentit, alguns dels crítics amb la línia majoritària han lamentat que s’aixequi més la veu fora de les assemblees que no pas quan és el torn de dir les coses clares. De moment, es donarà un vot de confiança a la junta majoritàriament elegida. Però no es descarta que en uns mesos hi hagi moviment.

El també històric 863000 passarà a ser el telèfon principal de la nova associació unificada

De fet, com també ha confirmat Ambor, tant ATA com ATI, com a entitats, associacions, es mantenen actives de manera provisional i en suspens. Abans de procedir a dissoldre les històriques associacions, els seus respectius promotors volen veure com evoluciona tot plegat. Qui era president de l’ATA i ara ho seria de l’ATIA diu que no creu que hi hagi qui vulgui tornar a fer reviscolar l’ATA i que, en tot cas, hauria de tenir majoria entre els taxistes que hi han estat associats. El també històric 863000 passarà a ser el telèfon principal de la nova associació unificada. 

Un dels acords adoptats és que la contribució dels associats els propers tres mesos passaran a ser de 50 euros en lloc de 10 i així es mirarà de donar pulmó a l’ATIA, que deu tenir, hores d’ara, al tomb d’uns 75 afiliats. Segons les fonts consultades, com que l’ATA té marge financer, serà l’associació la que assumirà la diferència d’aportació amb el que solia ser habitual. En canvi, a l’ATI, amb menys capacitat econòmica, seran els seus afiliats que hauran de fer-se càrrec directament de l’aportació.