Del total de vehicles matriculats al maig, 395 corresponen a vehicles nous i 137 a vehicles importats de l’estranger. Per categories, els turismes han registrat un augment del 21,8% respecte al maig del 2025, mentre que la categoria d’altres vehicles ha crescut un 61,5% i la de camions i camionetes un 5%. En canvi, les matriculacions de motocicletes i ciclomotors han disminuït un 1%.
L’evolució també és positiva en el conjunt de l’any. Entre gener i maig s’han matriculat 2.312 vehicles, un 10,3% més que en el mateix període del 2025, quan se’n van registrar 2.096. Totes les categories presenten increments, encapçalades pels turismes, que acumulen 184 matriculacions més que un any enrere, un augment del 12,8%. També destaquen els increments dels vehicles classificats com a altres (+46,2%), dels camions i camionetes (+3,2%) i de les motocicletes i ciclomotors (+0,5%).
La tendència de creixement es manté també en l’anàlisi dels darrers dotze mesos. En aquest període s’han matriculat 5.668 vehicles, un 13,7% més que en els dotze mesos precedents. Tots els grups registren variacions positives, especialment la categoria d’altres vehicles (+65,7%), seguida dels camions i camionetes (+24,5%), els turismes (+14,2%) i les motocicletes i ciclomotors (+1,4%).
Pel que fa al tipus d’energia, les matriculacions de vehicles de gasolina han augmentat un 8,4% al maig i les de gasoil un 1,4%. Durant el mes també s’han matriculat 36 vehicles elèctrics 100%, nou més que un any abans, i 138 vehicles híbrids, 38 més que al maig del 2025. A més, s’han registrat 12 vehicles sense carburant, el doble que l’any passat. Malgrat el bon comportament mensual dels vehicles electrificats, les dades acumulades de l’any mostren una reculada dels vehicles elèctrics 100%, amb deu matriculacions menys que entre gener i maig del 2025, fet que representa una disminució del 10%. En canvi, destaca el creixement dels híbrids de gasoil no endollables, que augmenten un 50,8% en termes interanuals.
Les dades ajustades d’estacionalitat indiquen que el mercat continua avançant, tot i que a un ritme més moderat. El total de matriculacions presenta una variació mensual positiva del 0,6%, mentre que els turismes es mantenen pràcticament estables (+0,1%) i les motocicletes i ciclomotors creixen lleugerament (+0,5%). En canvi, els camions i camionetes continuen en terreny negatiu (-1,5%) i la categoria d’altres vehicles registra una disminució del 0,9%.