Els carburants, l’únic producte que se salva de la caiguda de vendes de l’agost

(AMB DOCUMENTS) Tant l’índex de vendes de comerç al detall com de les grans superfícies es mantenen relativament estables tot i la davallada que experimenten la majoria de grups

Comentaris

L'avinguda Meritxell acumula un gran nombre de comerços.
L'avinguda Meritxell acumula un gran nombre de comerços. M. P.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Un cop eliminat l’efecte dels preus (deflactats), l’índex general de vendes de comerç al detall augmenta un +0,2% respecte a fa 12 mesos. Si es mira per la tipologia de productes, el grup “Alimentació” cau un -2,2%, el grup “Resta de productes” decreix un -8,4% i l’únic que creix és l’agrupació “Carburants”, que ho fa en un +13,1%. Si es mira l’índex corresponent a les grans superfícies passa una cosa similar, encara que de manera general cau un -2,7% a l’agost en comparació amb el període homòleg de l’any anterior. La venda de productes alimentaris presenta un descens del -5,4%, mentre que la venda de la resta de productes creix un +1,2%.

A preus corrents, l’impacte dels carburants encara es nota més. L’índex general de vendes al detall ha registrat una variació interanual positiva del +3,4, un comportament que s’explica pel fort increment del grup “Carburants” (+38,4%) i el grup “Alimentació” que creix un +0,2%. En canvi, l’agrupació “Resta de productes” cau un -5,4% respecte a 12 mesos enrere, tal i com detalla el Departament d’Estadística.

A les grans superfícies, l’índex registra un creixement del +0,4% a preus corrents. Pel que fa al desglossament en funció del tipus de producte, la venda dels productes alimentaris cauen un -3,1% i la venda de la resta de productes (no alimentaris) augmenta un +4,4% en comparació amb l’agost del 2025.

Pel que fa al mercat laboral, el personal ocupat en el sector del comerç al detall ha experimentat un increment interanual del +4,8%. L’estructura de l’ocupació es manté estable, amb una major presència femenina (62,6%) i una elevada taxa de contractació a jornada completa (84,3%). En grans superfícies, també ha augmentat l’ocupació, en aquest cas en un 1,9%. De tot el personal empleat, el 64,2% són dones i el 91,7% tenen contractes a jornada completa.

Etiquetes

Comentaris (2)

Trending