Actualitzat el conveni que permet la venda de loteria espanyola al Principat

L’acord s’adapta al fet que els productes es van comercialitzar més tard al que es preveia inicialment i, per tant, marca que la data d’inici del càlcul dels diners que s’han de pagar a Govern serà l’1 de gener del 2024 i no pas el 2021

Un rètol d'un establiment de la SELAE. ARXIU

Govern i la Sociedad Estatal de Loterías y Apuestas del Estado (SELAE) han actualitzat el conveni signat el 2020 pel qual l’entitat pot distribuir de forma legal els seus productes de joc a territori andorrà. L’acord, cal recordar, permet que part de la recaptació anual se la quedi l’executiu. Ara, s’ha tancat una addenda al document que actualitza la fórmula com es fa el càlcul de la quantitat que s’ha de transferir. En concret, s’adapta al fet que la distribució efectiva de loteria va començar més tard del que es preveia inicialment.

El conveni original es va signar el novembre del 2020, seguint les disposicions de la Llei del Joc. Aquesta estipulava que, per poder continuar distribuint productes de loteria al país, les operadores que tradicionalment ho havien fet de forma alegal (Français de Jeux, ONCE, Loteries de Catalunya i la mateixa SELAE) havien de rubricar un acord d’aquestes característiques que, entre altres, marcaria que part dels diners que s’aconseguissin amb la venda de productes d’atzar es passarien a Govern. L’espanyola va ser la primera entitat a tancar aquesta entesa.

Entre altres coses, el document estipulava com es faria el càlcul d’aquest pagament. I ho feia marcant el 2021 com a any de referència per a l’inici. Finalment, però, la comercialització dels productes es va fer més tard i això feia que el conveni estigués desactualitzat. Per això, i amb la voluntat de “respectar l’esperit dels acords assolits”, s’ha optat per modificar-lo.

L’addenda, signada pel ministre de Finances, Ramon Lladós i el president de SELAE, Jesús Huerta i ara publicada al BOPA, modifica l’article 7.3 del conveni. I, més concretament, marca que l’inici del càlcul es farà a partir de l’1 de gener del 2024. També s’estipula que el canvi serà efectiu ja per a la liquidació de la comercialització de l’exercici 2025.

Etiquetes: