Poveda ha entusiasmat els assistents que omplien el vestíbul de la nova seu del Consell General amb un recorregut per la seva discografia. Ha interpretat diferents temes, sense oblidar-se de l’actualment més popular, el ‘Poema del Cante Jondo’ de Federico García Lorca. Una actuació eclèctica que ha aixecat els aplaudiments del públic i que ha suposat un colofó de luxe al tercer Classicand. I l’indret, a l’entendre del cantautor, era magnífic. Tota una oportunitat “per apropar-me a la gent i per oxigenar-me”.
I ha deixat clar, també, que venir a Andorra era tot un plaer. “A qui no li ve de gust venir a aquest festival?”, ha demanat. Això evidencia una altra afirmació del director del certamen, Joan Antoni Rechi. “En només tres edicions la gent ens coneix”, ha afirmat. I això suposa que és més fàcil atreure artistes i, també, públic, tot i que l’objectiu no és, en aquest cas, necessàriament fer arribar al país turistes. Es vol, així ho ha indicat el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, que també en gaudeix la gent del país.
Sigui amb residents sigui amb turistes, el festival enganxa. “Tenim un 92% de les entrades venudes”, han explicat tots dos. S’ha fet el ple en tots els espectacles oberts i dels de pagament -“a un preu molt raonable”, ha recordat Budzaju-, només dos s’han quedat amb butaques lliures: el quartet Modigliani (poc li va faltar) i l’espectacle de dansa Odissea. Per tant, Rechi assegura que “cal fer un balanç molt positiu; no podem estar més contents”.
Entre les coses a destacar, el director del Classicand ha volgut assenyalar “l’encert” de fer la carpa al Parc Central. Primer perquè “va permetre que fem el primer muntatge d’òpera complet al país”. I, segon, pel fet que “ens ha protegit de la climatologia”. Per tant, entrava al vestíbul del Consell General amb un somriure de bat a bat.
El mateix que mostrava Budzaku. En aquest sentit, ha recordat que l’objectiu “era superar el 80%” de les localitats. Per tant, s’ha superat, i amb escreix. I això malgrat que les dates no acabaven de convèncer del tot. “Es va avançar per no coincidir amb els Jocs dels Petits Estats”, ha recordat. La clau del nombre d’assistents, però, entén que no cal buscar-la en el calendari. “El mèrit del 92% és del nivell dels artistes, que ha estat espectacular”, ha afirmat el màxim responsable d’Andorra Turisme.
De cara a l’any vinent, Classicand repetirà. Cap secret, el contracte signat així ho diu. Segurament, però, recuperant les dates anteriors, que es consideren més adients. Per tant, entre finals de maig i primeres setmanes de juny, gairebé enllaçant amb el Jambo Street Music. Entre altres motius, ha apuntat, pel fet que també facilitarà la contractació d’artistes perquè són moments que “s’adapten més als ‘tours’ dels artistes”.